Anonym (Fundera över hans sommarupplägg) skrev 2020-07-02 10:52:17 följande:
Nu lämnar jag sommaren, du verkar ha varit tydlig med att du hör annat under tiden han jobbar. Pluggandet verkar du också förstå att du måste förlägga någon annanstans men har du varit tydlig med det? Då kommer vi till din dotter.
Du skrev någonstans att hon trivs i huset men har ni bott där under en längre period eller bara som gäster? Får hon eget rum? Gillar hon honom, hans barn? Och framför allt, hur ska hon komma till och från förskolan?
Också Inför hösten, hur är det på mammans veckor, går inte barnen på fritids då?
Du skrev att mamman planerar eller ska (minns inte) flytta närmare. Kommer hon också bo i hus eller är risken stor att barnen kommer till er på em och går hem först till middag? Eller tom så nära att de kommer tillbaka för att studsa studsmatta el dyl på er tomt fram till läggdags? Kommer din dotter tycka det är roligt hela tiden eller vill hon hellre ta det lugnt, hon är ju van att bo bara med dig.
Vi har bott där några veckor i sträck. Hon tycker mycket om honom, och hans barn. Hon har eget rum. Något annat skulle inte funka, det har jag sagt från början. Hon är lättstörd, och tycker dessutom om att sova länge medan hans barn vaknar vid 5.
Förskolan vet jag ju inte. Han har ju erbjudit sig att skjutsa. Om han vill det är det ju bra, men det kan inte vara i utbyte mot omsorgen av hans tre barn på eftermiddagen. Jag kan ge nåt annat i utbyte. Lite extra av hushållssysslor t.ex. I annat fall får jag lösa det själv, med cykel. Jag cyklar hellre en mil varje dag än att jag ska bli påtvingad tre barn mot utbyte att han skjutsar mitt barn.
Mamman kommer också att bo i hus så jag hoppas att de kommer trivas så bra där att de inte kommer extra. Men jag får väl vara tydlig där också. Har jag planerat för att de inte ska vara där, och bara tänkt laga middag till tre t.ex så kommer jag INTE att ställa mig och laga middag till sex. Då får han ta över om han beslutat att svängdörrar är ok. Återigen ska andras korkade beslut inte drabba mig. Och har jag planerat något ensam eller med min dotter får jag försöka strunta i att de är där och genomföra ändå.