Inlägg från: Johannis887 |Visa alla inlägg
  • Johannis887

Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!

Sätt upp galler för dörren

Och säg till på skarpen till hundägarna. De får väl släppa dom lösa någon annanstans.

• Johannis887
    Aniiee skrev 2020-06-23 13:12:57 följande:

Ring länsstyrelsen och prata med dem. 

Vill du vara riktigt elak eller vad jag ska kalla det kan du hålla kvar en hund när de kommer till er och ringa polisen och säga att du har en hund med okänd ägare i förvar och vill ha hjälp för du kan inte ha kvar den tills en ägare hittas. 

Fast då måste hon ljuga för hon har ju träffat och pratat med ägarna. Och hon vet att ägarna är i närheten
  • Johannis887
    Studentpappa skrev 2020-06-26 11:29:52 följande:
    Skulle jag få in hundar i mitt hus som levde rövare skulle jag inte bry mig om någonting förutom att dom skulle ut. Dom har ingenting där att göra, vems fel det är skiter jag i.

Eh ok. Skulle du tänka på samma sätt om det gällde typ två 7 åriga barn? 

• Johannis887
    Studentpappa skrev 2020-06-28 15:44:32 följande:

Det är ju en viss skillnad på hundar och barn det förstår säkert du också, eller tar man ett sjukt barn till veterinären och avlivar det om det blir sjukt?

Men höj åldern lite och jämför med att jag fick in en okänd människa som l löpte amok i mitt hem, ja jag hade reagerat likadant. Du hade säkert låtit det bero..

Varför skulle jag bry mig om hunden? Om ägaren är rädd om den se då efter den. Det är ditt ansvar inte mitt.

Tänker att hundar är lika oskyldiga som små barn. Även om de är någon annans ansvar så känner hundar smärta och rädsla. Är oerhört själviskt att skita i det bara för att det är någon annans hund.

Då skulle nog de flesta med empati tänka i detta fall
Svar på tråden Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!