Okända lösa hundar springer in i vår lägenhet!
Hej!
Vi bor i en bostadsrätt på markplan med stor uteplats. En bit bort finns en park där varje dag två kärringar möts med sina hundar, totalt 3 st. Alla hundarna går lösa! Själva har vi en utekatt som går ut ett par gånger om dagen. Han har halsband och är chippad etc. Ibland, särskilt nu när det är så varmt, har jag altandörren lite öppen. Nu har det hänt flera djävla gånger att hundarna jagar vår katt och tar sig in i lägenheten och för ett sjukt liv! De biter, skäller, rivs, far omkring i hela bostaden.
Jag är själv höggravid och har den senaste tiden fått gå emellan i bråken men msn vågar ju inte riktigt heller av rädsla för att bli biten eller va fasen som helst! Skyddar dock min katt till tusen procent och är livrädd att nåt ska hända!
Kärringarna märker knappt detta, ibland har de sprungit efter och in i lägenheten för att hämta hundarna men hundarna skiter fullständigt i det.
Detta har hänt flera gånger! Sist gick Vi ut och pratade med kärringarna, att de måste hållahundarna kopplade. Snart har vi en nyfödd inne liksom. Men de verkar ju skitai det med. Vad kan man göra?!