Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
Skillnaden ligger i de multisjuka, som ligger för döden även utan Covid. Det är ganska många...
Nej du har fel och om jag vore dig skulle skämmas för anklaga andra för lögn när det är du som är dåligt påläst.
Socialstyrelsen redovisar statistik utifrån registreringar i dödsorsaksregistret. Den statistiken grundar sig på de dödsorsaksintyg som läkare skriver. Denna statistik omfattar både dödsfall där provtagning skett och sådana som bygger på en klinisk bedömning av symtom. En läkare har tre veckor på sig att skicka in dödsorsaksintyg till registret och detta gör att statistiken ofta släpar efter rätt mycket.
Du var dåligt påläst och beskyllde mig felaktigt för lögn. Jag påstod att vi i Sverige även registrerar dödsfall i Covid 19 som inte är konstaterade via provtagning. Detta handlar om den officiella/korrekta dödsfallsstatistiken. Varken du eller jag nämnde FHM. Mitt påstående var 100 % korrekt och ditt var 100 % fel. Bedrövligt av dig.
Du har fel igen. Socialstyrelsens statistik är den officiella statistiken i Sverige vad gäller dödsorsaker. Folkhälsomyndighetens statistik är enbart till för att ge en bild av det aktuella läget. FHMs statistik stämmer förvisso hyffsat bra men är inte helt korrekt. Det fattar du väl att officiell statistik måste vara korrekt?