Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?

Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:36:37 följande:
    5739 svenska medborgare har förlorat sina liv jämfört med 329 i Finland. Tänk på alla familjer. Det är fruktansvärt.
    Det var inte svar på min fråga. Vilket håll tycker du att det går åt?

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:43:58 följande:
    Jämför med Finlands kurva. Kurvan går alldeles för långsamt ner och det är för sent at rädda 5000 liv.
    Det var inte heller svar på min fråga. ÅT VILKET HÅLL GÅR DET?
  • nihka

Nästa fråga. Åt vilket håll går det?

• nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:44:51 följande:
    Jag fick aldrig något svar på min fråga.
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 15:41:49 följande:
    Varför ska jag inte tro på det som statsministern säger?

Jag vill leva i ett land där man kan lita på att politiker talar sanning, men det verkar tydligen för mycket begärt.
    Du vill leva i ett land där statsministern lovar att alla planerade förslag kommer att röstas igenom. Det kallas diktatur. Lycka till!
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 18:46:26 följande:
    Det går nedåt, men alldeles för långsamt och det beror på regeringens politik. Med oppositionen vid makten hade 5000 svenskar varit vid liv idag.
    Och i världen är det ungefär likadant hela tiden. Vems politik beror det på?

Detta kommer gå några varv till i världen och det inkluderar både Sverige och Finland så det är inte läge att summera än på länge.

• nihka
    FDFMGA skrev 2020-07-31 19:08:27 följande:
    Men nu tar du väl i.

Med oppositionen vid makten hade 10 miljoner svenskar varit vid liv, precis som nu med S och MP vid makten.

Visst, kan du ha rätt i att oppositionen, antar att du menar SDKDM skulle ha hanterat krisen illa, men inte hade någon annan än Jimmie Åkesson ränt iväg till Turkiet för att tala om för flyktingar att Sverige är fullt i stället för att agera på ett tsmittskyddspolitiskt korrekt sätt.

Men rimligen skulle en Åkessonkoefficient inte ha inneburit mer är ytterligare ett tusental dödsfall i covid-19 - så några 10 miljoner avlidna skulle inte SD-politiken ha inneburit.
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-07-31 18:43:34 följande:
    AndreaBD skrev 2020-07-31 17:11:46 följande:
    Nej, det bevisar inget sånt. Det bevisar på sin höjd att saker och ting inte bestäms förhastat, utan att man först diskuterar och att sedan MAJORITETEN avgör. Det kallas för demokrati. Du tänker på en diktatur där en ledare bestämmer. Fel politiskt system! 
    Kan vi inte bara enas om att Stefan Löfven vill införa markandshyror. Om det går igenom riksdagen är en annan sak. Men det är Löfven som driver frågan.

Nej, inte ens det.
  • nihka
    Anonym (N) skrev 2020-08-01 02:36:35 följande:
    Du säger det ju perfekt själv. Det var bättre att införa marknadshyror och ta bort anställningsskyddet än att ta stöd av SD (eller M-KD). Löfven väljer alltså att avveckla den svenska modellen framför att prata med SD. Det var inte ett tvång att ingå januariavtalet. Det var ett aktivt val för att utestänga SD. Men vad är motståndet mot SD värt?

Är det värt att kasta arbetsrätten och hyresregleringen i soptunnan? Är det värt att straffen inte höjs för gängkriminella? Är det värt att kommuner går i konkurs? Är det värt att 5000 dör i coronaviruset?

För mig är gränsen för vad är SD-motståndet är värt att betala passerad med flera mil. En regering kan inte säga att den "står upp för demokratin" och sen behandla sina egna medborgare och väljare som skräp. Sverige är på väg åt ett mycket farligt håll eftersom många av er tillåter vilket elände att hända som helst bara det inte kommer från SD.
    Vadå inte pratat? Regeringen har redan pratat med SD och har tackat nej, men SD verkar inte förstå vad "nej" betyder. Att inleda ett samarbete med SD är en början till att avveckla den svenska modellen.

Den svenska modellen innehåller inte rasism, främlingsfientlighet, homofobi, islamofobi, kvinnofientlighet och inskränkande av yttrandefriheten. Än så länge. Avpixlat/Samhällsnytt och Friatider är inte det nya Public Service. Än så länge. Det samhälle SD vill ha passerar gränsen med många mil för mig. Ja, många vill inte ha något elände från SD. Exakt så faktiskt!
  • nihka
    Anonym (bastu) skrev 2020-08-01 13:30:05 följande:
    Ca hälften av de som dött har dött på äldreboenden. Vem är ansvariga för resten av dödsfallen då? Inte FHM eller regeringen där heller? 

I en krissituation av det här slaget så tar man det säkra före det osäkra, och inte spelar rysk roulette med befolkningen.
    Tänkte du kanske på alla pensionärer som bor hemma med sjukvårdsinsatser och/eller hemtjänst?

Tog du hand om någon gammal släkting/vän så de slapp få en massa besök av personal för att få hjälp med exempelvis att handla, städa, tvätta, hjälp med den personliga hygienen och nödvändiga sjukvårdsinsatser?

Vad exakt har du bidragit med under våren/sommaren förutom att gnälla max?
Svar på tråden Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?