Har 5000 döda i corona fått er att sluta stödja regeringen?
Anonym (ABC) skrev 2020-06-30 15:43:29 följande:
Tegnell och Giesecke anser ju att alla länder i världen gör fel och bara Sverige rätt. Är det seriöst? Olsen: Viruset sprids som en klustersmitta.
Tegnell: Jag förstår inte vad han menar.
Några veckor senare:
Tegnell: Viruset sprids som en klustersmitta.
Jag är fullständigt övertygad om att Tegnell i egenskap av statsepidemiolog visste vad klustersmitta innebär vid den tidpunkten då Olsen förde fram sina resultat.
Jag har inte hört de säga att alla länder i världen gör fel, bara att de har tänkt kortfristigt och att frågan där är hur man går vidare. Och det är säger ju ren logik att det är en relevant fråga.
Och har du tänkt på att de kanske inte alltid säger allt offentligt? Nu tänker jag på klustersmittan. Kanske ville de veta lite mera exakt innan de presenterar det för allmänheten. Det är ju alltid en avvägning, om man ska veta tills man vet mer.
Menar du att Tegnell sa att han inte förstod när Olsen pratade om Klustersmitta? I så fall skulle jag gärna se källa på det, för jag har inte hört det. Kanske var det ju bara en av flera saker som Olsen pratade om? Man måste också komma ihåg att Tegnell hela tiden blir frågad en massa saker - jag vet inte om jag skulle skulle klara av att alltid säga något vettigt då. Kanske är det hans personliga "utväg" när han inte orkar svara, eller inte kan tänka, för att det blir för mycket just då`