Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
Hoppas!
Har du haft många missfall?
Hoppas!
Har du haft många missfall?
Jag är själv så öm i ryggen och det ömmade lite typ långt ner i magen på vänster sida idag när hade sex så jag hoppas att det är ett tecken på ägglossning snart. :)
Hej, skulle vilja fråga er som är/varit i liknande situation. Jag har nu precis genomgått mitt andra MA i rad (gjorde ul i vwcka 16+5 där man såg att fostret dött i vecka 12+3), hade även MA i mars där de avstannat i vecka 16 (sågs på rul). Blev alltså gravid efter första mensen enligt rekommendation från läkaren att vänta en mens. Nu sa läkaren till mig att jag bör vänta åtminstone två menstruationer innan vi försöker, som jag förstod henne för att kroppen ska återhämta sig och för att ja ska se att jag får igång normala menstruationer.. men de känns så jobbigt även om de bara handlar om en mens mer att vänta men de ända man vill är att bli gravid... har ni fått höra liknande? Jag kände att läkaren inte riktigt hade tid med mina frågor så frågade dessvärre inge mer gällande det, hon sa dock att blir vi gravida efter en mens så är de ju så.. vet som inte hur ja ska tolka de hela?? Tror ni de är någon ökad risk för nytt MA om vi bara väntar en mens?.. å alla dessa tankar å funderingar
Tack så mkt för ditt svar, ja jo kan ju förstå att de kanske är precis som du beskriver.. man vill ju givetvis ha bästa förutsättningarna för ny graviditet också.. får nog stå ut att vänta två menstruationer, hoppas de är tillräckligt, hon sa helst två.. är bara såå jobbigt, längtan efter en stor kula å de mysiga med fosterrörelser å sen bebis i sin famn, känns som man nu så länge gått och längtat och väntat men hela tiden slungas man tillbaks till ruta 1.. å sen såklart all sorg över bebis man förlorar och allt man planerat för.. tomheten att inte vara gravid hux flux är så jobbig..
Önskar iaf stort lycka till till er som nu är uppe i försök för nytt plus
Okej, beklagar ditt MA, men låter ju klokt att avvakta då kanske.. som du skriver så får man försöka fokusera på annat ett tag är så lätt man snöar in i "planerar barn träsket" men blir nog total paus för kropp å knopp med fokus på att bli starkare för ny grav helt enkelt.
Undrar även hur de varit för er andra som genomgått missfallsbehandling med cytotec, jag fick 4 tbl igår vaginalt (inlagd på avd), allt med foster m, hinnor å moderkaka kom ut efter 1 timma helt komplett, det var samma sak gången innan de när jag gick igenom samma procedur, har tagit Alvedon å bara känt lite svag molande värk å sen har de kommit, efteråt knappt någon värk å idag ingen värk alls, blöder sparsamt likt förra gången också, jag är ju givetvis tacksam att de gått så pass smidigt fysiskt men blir som förvånad då man läser å hör så mkt skräckhistorier av andra som genomgått detta, dessutom var ju de ena ganska långt gånget. Så hur har ni andra haft det och har ni också fått medicinsk behandling?
Fungerar säkert men tror att det är ännu bättre att köra 2 dagar innan än efter då jag har fått höra att spermier kan leva upp till 5 dagar inne i vaginan.
Lycka till!
Vi hade samlag i onsdags. Idag fick jag en smiley på CB digitala ÄL- testet vilket innebär att jag kommer ha ägglossning om 24-48 h. Så vi kommer köra ikväll, lördag och söndag. Paus på måndag och köra igen på tisdag.
Är ny här. Känns skönt att va med i en grupp som kämpar sig vidare med att försöka
Bli gravid efter misslyckad graviditet. Känns som man får lite förståelse från andra som lyckas utan ansträngning. Känslan av misslyckande och otillräcklighet.
Jag och min man började försöka förra året.
Lyckades bli gravida på första försöket juli 2019 Slutade i x och akut operation.
Väntade 6 månader för jag läker långsamt, samt blev rätt traumatiserad.
Ångestladdat.
Försökte igen i julas. Lyckades på 2a försöket, slutade i missfall i januari.
För att få ännu ett tidigt missfall i mars.
Ett x och två missfall senare så verkar kroppen inte vilja bli gravid mer.
Så försöker nu med äl stickor, blir inte riktigt klok på det.
Fler än jag som blivit livrädd för att faktiskt bli gravid igen. Och ännu mer rädd för att inte bli det. Alla dessa känslor. Hur tar man sig framåt.
Någon som märkt av förändringar gällande mensen efter ma? Är på cykel nr 6 efter ma och har fått mycket mindre mens. Har gått ifrån cirka 5-6 dagar till 3 dagar. Har sett ut så senaste 4 cyklerna gör en ännu mer orolig att jag inte kan bli gravid igen...