Inlägg från: Jadu |Visa alla inlägg
  • Jadu

BF mars 2021

Tessn84 skrev 2020-08-10 21:22:05 följande:

Vi berättade på en gång då det skulle vara svårt att hålla det hemligt.Han blev överlycklig och vi pratar om vad som händer vecka för vecka.han pratar väldigt

Mycket om hur det ska bli och är extra snäll då jag har mycket krämpor just nu.Blir ju dubbel glädje.

Som jag kommer bli rörd vid deras första möte!????

Det gör vi med, jag visar han gravid appen och utvecklingen, berättat att jag ska göra tul i september och kan köpa bild och visa honom.

Han själv sa att han ska vara extra snäll from nu men han är väldigt lätt att ha och göra med så han behöver inte göra så mkt mer än han redan gör <3

Vad jobbigt med krämpor, hoppas de försvinner snart. Jag mår fort oförskämt bra, lite ömma/tunga bröst, illamående vid hunger, svullen mage och extra trött o definitivt i denna värmen..

Förrutom att få träffa pricken ser jag mest fram emot att han och pricken ska träffas första gången.
  • Jadu
    Tessn84 skrev 2020-08-13 07:51:07 följande:

Tack, ja jag håller tummarna att denna graviditet blir lättare än förra.

Ja ser verkligen fram emot mötet med syskonen , har själv många syskon så jag vet hur mycket det kan betyda.

Denna värme är fantastisk men kanske inte när man är gravid =)

Den är ju det men de är jobbigt också. Mår väl inte helt hundra dessa 2 dagar heller så underlättar inte, typ känt mig bakis o jätte trött. Så ser fram emot att få komma hem och lägga mig och vila en stund efter jobbet.
  • Jadu
    Fundileraren skrev 2020-08-18 20:41:30 följande:

Hej allihopa!

Idag var jag på tidigt ultraljud, är i v 12+4 men de hittade något som liknande något litet i v6 som antagligen avstannat.

Min story:

Jag plussade första gången 7juli

Blödde lite 17-18/7

Plussade igen 21/7

Skrev in mig hos bm 21juli (berättade att jag blödde på helgen o frågade om man kunde få nån sorts undersökning att allt såg bra ut) nä man får tidigt ultraljud bara.

9/8 börja blöda rosa, flera dagar sedan brunt rött svart och i söndags stannade det för att fortsätta igen med rött idag- imorse.

18/8 tidigt ultraljud de hittar något som de tror avstannat i v6 men de vill ha en läkare på gym ska titta närmare på det o hjälpa mig få ut det isåfall

Jag ska in nu på torsdag till Gyn på vaginal undersökning och antagligen få hjälp att få ut...

Jag ser ut att vara jättegravid,magen växer o brösten ömmar,halsbränna o mår lite illa.

Någon som varit med om samma? Jag har haft ett missfall en gång innan men då blödde jag ut allt så det syntes inget på ultraljud på akuten när jag hade störtblödit i en dag...

Tänk om barnmorskan hade gjort vaginalt ultraljud på mig tidigare då hade jag ju fått veta tidigare o sluppit gå ända till v13

Är det värt att prova efter detta? Vi har tre friska barn men vill så gärna ha en till. Sedan har man kanske åldern emot sig också....

Hur går ens det till när man ska få hjälp att få ut detta?

Hoppas ni alla mår bra och allt går fint med era magar

Beklagar och hoppas du mår bättre när du sörjt klart. <3

2017 fick jag MA, trodde jag va i v 14 eller 15 men de hade avstannat i v 8, fick lite bruna flytningar och sökte mig till gynakuten då det var en graviditet efter IVF, fick tid dagen efter för vul där de såg att de avstannat.

Jag fick frågan om jag ville ta tabletter för att få ut de eller vänta ett tag till för att se om kroppen kunde störa ut själv. 2 dagar senare så började jag blöda, dock väldigt kraftig och det sluta med gynakut igen och akut operation för o få ut resterna o stoppa blödningen.
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-08-31 22:31:21 följande:

Vi erbjuds inget tul i Västra Götaland just nu. Enligt bm kommer det bara erbjudas till alla som skrivs in fr.o.m. 1/9. Så just nu ångrar jag att jag var snabb med inskrivning..... Var på akuten i helgen pga magsmärtor men dom vägrade ta in mig. Inte ens för att kolla om.något annat är galet i magen. Inga blodprov eller urinprov, ingenting. :(

Hoppas allt såg bra ut. ?

Håller tummarna att allt är bra, du kan inte boka privat ul innan rul?

Dåligt att de inte tog in dig.

Hos oss gör de tul (Mölndal) men jag va på, gränsen, de sa att de hade slutat med det men precis börjat men att de gällde ett visst datum, kommer inte riktigt ihåg vad hon sa men jag vart precis på gränsen att få göra det. Så ska dit nästa vecka.
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-01 08:39:50 följande:

Jag har bf 14/3-21, jag kanske har för tidigt. :S

Jag kollade på carla men det fanns inte så mycket ledigt innan, har rul i oktober. Ska prata med bm igen och se om jag kan få tul ändå. För att stilla oron.

Det är nog olika från mvc till mvc, jag har bf 17/3.

Har också vart inne o kollar där o de är inte mkt tider o välja på, hade velat göra ett tidigt men fanns tider typ idag o då kan jag vänta till nästa vecka när jag har tio.

Håller tummarna att bm ger dig ett tul
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-01 22:02:56 följande:

Norra Bohuslän. Ringde direkt till gynmott på näl idag och fick tid redan imorgon. Dom tog verkligen min oro på allvar. Har smärtor och har haft feber till och från och barandet är grund till ett snabbt besök enligt den sköterskan jag pratade med. Håll tummarna för att allt ser bra ut imorgon.... SÅ OROLIG! :(

Vad skönt att de tog din oro på allvar, hoppas allt ser bra ut idag!
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-02 18:25:22 följande:

Precis som jag försökte få sköterskan i triage att förstå i lördags så var det en uvi. En kraftig uvi och det är alltså den som skapar smärtan i magen. Ryggen är troligtvis foglossning.

Fick se lille bebis också. Har tidigare kallat den för ärtan men efter dagens uppvisning får det bli "Lille skutt". H*n ville inte alls vara still och det var t.o.m. svårt för gynläkaren att få till en bra mätning. Sist jag var på akuten och gjorde ul så flyttades jag bak från 7+4 till 7+2, idag blev jag flyttad från 12+2(eller korr från senaste ul 12+0) till 12+5 så tillväxten är riktigt bra. :) Det var underbart att få se lillen skutta i magen och snurra runt som om h*n lever livet där inne. Synd bara att pojkvännen inte fick gå.med in. Önskar att han hade fått se också. Jag fick inte ens ta en bild.... Tack för stöd!!!!

Åh vad underbart att lille skutt mådde bra :)

Jag ska få se pricken på måndag, känns som en evighet dit..
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-05 11:34:48 följande:

Det förstår jag. Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på måndag. <3

Tack <3
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-08 22:41:15 följande:

Hur gick det igår?

Det gick bra, en trött prick, ville inte visa ansiktet, låg med det bort och en arm upp mot huvudet :) hjärtat ticka och allt såg bra ut, stämde överens storleksmässigt med sista mens men blir daterad eller vad man ska säga på rul i oktober.
  • Jadu
    Morsa1121 skrev 2020-09-09 23:02:12 följande:

Åh, vad skönt. Synd att h*n inte ville visa sig då.

Jag kände bebis igår. I 14+1(korrigerat 14+4). Som små elstötar vid två olika tidpunkter. Helt underbart. Jag är glad att jag har en graviditet i bagaget så jag minns annars hade jag nog trott att jag fått något fel i magen. Hahaha.

Ja de va lite tråkigt men skönt att få se att pricken levde.

Ååh vad mysigt, jag längtar tills jag kan känna, tyckte de va så mysigt sist
  • Jadu
    Wimmie skrev 2020-09-23 16:27:53 följande:

Jodå. Överlever. Men det är tungt. Ingen energi, massor av halsbränna och diverse krämpor. Fattar inte. Har inte mått så här över huvudtaget med mina tidigare barn.

Men det går ju över... hoppas jag. :)

Det lät ju inte alls kul men håller tummarna att det släpper en aning iaf så det inte är så tungt hela tiden igenom :)
Svar på tråden BF mars 2021