Inlägg från: Jadu |Visa alla inlägg
  • Jadu

BF mars 2021

Halloj.

Hoppar in här, plussa förra veckan, bf 17 mars.

Gravid trots ppiller.. Andra barnet, har en son på snart 9 år sen innan.

Går gärna med i den hemliga gruppen om det fort finns plats.

• Jadu
    Betrayed skrev 2020-07-13 18:28:15 följande:

Hej! Skriv ett PM med ditt namn så bjuder jag in dig!

Har skickat meddelande :)
  • Jadu
    Fundileraren skrev 2020-07-15 08:05:24 följande:

Hur många barn har ni alla sedan innan? ????

Jag har 3st men ändå känns det som första gången, man är nervös och lika spännande... alla graviditeter är ju så olika...

Jag funderar på ett kul sätt att berätta för varven, men kommer vänta till efter inskrivningen så jag vet på ett ungefär när osv då man vill att barnen ska få svar på sina frågor ????

Jag har ett barn sen innan, han kommer fylla 10 nästa år så känns som jag gör detta för första gången..

Vart gravid med mitt ex 2017 men de sluta med ett ma tror jag de heter.. Vi trodde jag va i v 14 men de visa sig att fostret dött i v 8+2 men kroppen inte förstått det.
  • Jadu
    Fundileraren skrev 2020-07-15 15:12:02 följande:

Å så tråkigt med Ma men spännande nu för dig då. Mysigt med en liten ?sladdis?

Våra tre barn är 11 9 5 så det blir ju ett litet hopp nu också men jag tror de kommer bli glada.. ska bli spännande o veta vad det är för kön... om det följer min mans syskonskara eller min syskonskara...

Jag skrev imorse till barnmorska och fick redan tid på tisdag nästa vecka... trodde det skulle ta längre tid men de var snabba... hoppas att man får en bra barnmorska... aldrig varit nervös för det men konstigt nog är jag det nu denna gången.

Jaa det är verkligen jätte spännande o super läskigt.. Lillen kommer nog bli glad, hann berätta för honom sist eftersom jag trodde allt va ok efter 12 v o han fråga senast för en månad sen varför bebisen i magen dog så går detta vägen tror jag han blir väldigt glad.

Jag ringde häromdagen och har tid på måndag, tror jag får samma bm som 2017, kände igen hennes namn.
  • Jadu
    Fundileraren skrev 2020-07-16 14:23:46 följande:

Jag ska till bm på tisdag o min mens har varit konstig i över ett år sedan jag slutade med p-piller.... så jag är ju inte helt hundra på sista mensen osv men tror ni dem kollar ultraljud för att vara säkra då?

Hur är det nu ni som besökt bm man får inte ta med sig någon va?

Jag ska dit på måndag men fråga i telefon o de sa att pga covid-19 så får man komma själv.
  • Jadu
    Wimmie skrev 2020-07-26 22:17:31 följande:

Hur mår ni?

Jag är i 7 + 2. Fortfarande väldigt trött och magen är inte som den ska. Otroligt uppsvälld.

Har nytt VUL om en dryg vecka. Längtar. Vill se hjärtljud då så att jag inte mår såhär i onödan igen.

Jag äri v 6+5, lite tröttare, svullen mage, bröstvårtorna började ömma häromdagen men annars mår jag oförskämt bra och hoppas det håller i sig så.

Jag funderar på göra privat vul, har ul inbokat via mvc men de är först i v 12+4 o känns som en evighet dit.
  • Jadu
    Wimmie skrev 2020-08-04 11:01:28 följande:

Sitter i väntrummet för andra VUL nu. Såååå nervös!

Håll tummarna för ett tickande litet hjärta.

Lycka till!
  • Jadu
    Wimmie skrev 2020-08-04 12:06:55 följande:

Efter två missfall så känns det skönt att ÄNTLIGEN få se ett litet tickande hjärta! Lättad just nu. En milstolpe avklarad åtminstone.

Vad härligt :)

Jag har ul först i september så lång väntan dit..
  • Jadu
    Tessn84 skrev 2020-08-09 17:32:35 följande:

Hej, vad kul med en bf-mars-tråd och grupp! Jag har bf 18e mars och har redan haft tidigt ultraljud på grund av komplikationer i tidigare graviditet och det är ett litet liv därinne ????. Jag har en 8-årig son sedan tidigare.

Grattis och vad kul att få se den lille..

Rätt lika, har bf 17e mars och en son som fyller 9 till hösten.
  • Jadu
    Tessn84 skrev 2020-08-10 19:15:07 följande:

Tack så mycket! Jaså vad kul! Har ni berättat för 8-åringen än? Vad fick ni för reaktion?

Han vet om det, råka glömma multivitamin gravid framme så han fråga och jag svara.

han blev super glad och börja rabbla upp allt som behövdes köpas, barnvagn, blöjor m.m :) och nu frågar han titt som tätt hur magen mår, frågar om jag tror den sover oså.

Har ni berättat ännu?
Svar på tråden BF mars 2021