Makadu89 skrev 2020-06-19 09:48:42 följande:
Jag har sökt både bvc och socialen men ingen var kontaktbar. Men är det första jag tar tag i efter storhelgen. Korten kommer hon inte åt längre. Allt blev bara värre när jag kom på henne, då flyr hon direkt det kommer på tal.
Ja jag tänker enbart på barnen, hon kommer inte nära dom för oron är för hög. Hon är så instabil nu så att få kontakt är omöjligt, hon rör sig i kretsar som ingen borde vara i.
Allt hon säger är att jag inte fattar hur det är att ha psykisk ohälsa, hon går med ångest och dåligt samvete. Varpå jag undrar hur hon han prioritera sig själv i högsta graden. Hon skadar oss som vill hjälpa till. Hon känner ju att något inte är bra men hon ordnar inte hjälp för sig själv det gör jag. Helt ärligt så vet jag att dom jag känner som mått dåligt tappar hygienen snabbt. Hon gör tvärtom och försvinner in i världen med sociala medier och söker bekräftelsen där. Hon har två friska goa barn som beundrar henne eller gjorde innan det slog ner som en blixt. Hur f#n kan man kasta bort det?
Hon har bilen och kör runt i den, jag menar det är lättare att förflytta sig som ensam. Men att ha 2barn som gärna vill till ett vattendrag i hettan skiter hon i, det är en trygghet med en bil men hon kunde inte bry sig mindre. Jag har inte pratat alls med henne sen i förrgår men nu vill pojken ringa henne och säga glad midsommar, det måste han ändå få. Men är så diffust alltihop så kan inte bryta ihop. Då faller jämt allt.
Glad midsommar på alla er som tar er tid och skriver till mig, värmer otroligt.
Det bästa vore om hon själv kontaktade akutpsyk (eller du) och att hon där ber om att få bli inlagd. Du skriver att hon ändå förstår att något är fel, så kanske att det kunde gå?
Annars är det vad Soc kan göra, när du väl får kontakt och beskriver hur hon är just nu. Men deras prio är ju barnen och sköter du om dem så kan det hända att de anser att de inte kan bidra med så mycket, mer än att stötta dig.