Allt detta på 3månader
Hej alla!
Vet inte vart jag ska börja. Men min sambo drabbades av deprission. Vi har två barn, en på 6år och en på några månader. Nu orkar hon inte vara mamma längre, hon har tröttnat eller så är det depressionen. Hon tränar, shoppar kläder, smink och lägger allt på sig själv. Krediterna är skyhöga har jag kommit på nu.
Jag jobbar och kommer hem och avlastar henne, hon har egentid men jag har försummat mig själv på något vis jag däckar efter jag lagt barnen. Jag vågar inte påtala att jag är trött för jag vet att det är krävande med barn.
Men det jag även märkt nu när hon varit bort i 4dagar är att 6åringen har berättat att hon är elak mot honom. Säger att mamma gör latchjolajban och sitter med telefonen. Hon skriker och är riktigt elak när jag är på jobbet så han tar ju på sig mycket i vad som händer. Han frågade mig ifall jag tyckte att han var jobbig, självklart inte du är 6år och då ska man vara busig. Okej för mamma tycker det, hon vill att jag ska försvinna från henne. Detta är så förkrossande!!
Nu är jag hemma med barnen för hon fick ta sig till psykiatrin i nån timme där det inte hände något. Jag försöker svara på 6åringens 100frågor om mamma samtidigt som jag vaggar en bebis på 8månader som skriker mamma. Den minsta har aldrig varit borta såhär länge från henne.
Hon är riktigt elak, kommer hem äter och klär upp sig sen drar hon igen. Skriker och bråkar. Vi kväver henne bara och hon vill inte vara mamma längre. Sa efter 3dagar att hon inte behövde bry sig om att komma hem igen, alla mår dåligt när hon kommer. Alltså vad fan man kan inte bara ta semester från mammarollen. Hon skyller på att hon inte mår bra, men jag tror ju att hon bara tröttnat på detta livet. Hon vill göra något annat. Är helt förkrossad. För detta kom från ingenstans. Men vi ska på familjerådgivning, hon sa åt mig att vi inte gör något innan dess. Men jag orkade inte låta bli utan gjorde slut, vill man kämpa så finns man på plats och inte flyr. Känner mig så grundlurad.
Ifall man har psykisk ohälsa, söker man ständigt bekräftelse då? Tar man avstånd från sina barn? Blir egot så stort att man inte ser någon annan? Ute och dricker när man vet att ekonomin är relativt dålig?
Hon har varit mammaledig och ska börja jobba nästa månad kan tilläggas. Ifall det är så hemskt så måste man ju kunna se ljuset i tunneln. Alltså barnen är friska och underbara men är ju bara och kräver ju uppoffringar som föräldrar gör för dom men det är helt borta.
Kämpar man med rådgivning i detta eller har jag gjort rätt?