Anonym (Ja) skrev 2020-06-25 00:42:38 följande:
Ja, det hade varit roligt att höra din syn på den speciella strukturen. Och då pratar jag nog för alla i tråden. Men jag låter dig slinka undan. Vissa saker bör lämnas orörda helt enkelt.
Jag unnar er frizonen här. Det kan inte vara lätt med en man där hemma som inte lyssnar på er och tycker ni ska breda mackor åt hans barn. Dessa barn som blir systrar och bröder till ert barn. Kanske blir den här 10-åringen, som ni breder mackor till, ert barns största förebild.
Japp, min frizon är min familj. HELA min familj, syskon, svågrar och svägerskor inkl. deras bonusbarn, tänka sig!
Bra för du behöver den där klappen på axeln och din frizon.
Du kan gå tillbaka i tråden och läsa igen. Det står en hel del där. Alla andra också.
Saken med dig är att du redan har visat dina färger. Siden skrev ett bra inlägg men din kommentar på den handlade enbart om mig.
Är du genuint intresserad slutar du att fråga och går tillbaka i tråden och läser. Är du genuint intresserad slutar du att skamma.
Jag såg att du och din styvfar delar hobby och intressen. Grattis. Men att alla dina syskon inte gör det. Det är ju fantastiskt att ha något som båda är intresserade av. Det gör inte dig bättre än de andra barnen, eller hur. Det betyder bara att ni har samma intressen. Var glad att det har funkat så bra hos er.
Sluta nu och gå in och pilla i en relation som du inte vet någonting om. Jag såg att du har börjat prata om särbo och att i och för sig, hon är höggravid. Jag har sett såna som dig som tycker att man borde ha gjort abort. Som går in i trådar med åsikter för att de av någon anledning tycker att man har rätt att gå in och pilla, hävda att man gjort fel som skaffat barn, nu är du där och pillar med att hävda att hon borde bli särbo, men att hon i och för sig är höggravid. Det är en människa du pratar om. Inte legogubbar i din fantasivärld, inte en såpa på teve. En människa. Sluta med dina spekulationer kring henne. Hon är höggravid Hon ska få barn. Låt henne vara. Visa respekt.
Gå och syssla med din hobby och dina intressen.