Anonym (Ja) skrev 2020-06-21 09:20:46 följande:
Du tycker att du har rätt, jag tycker att jag har rätt. Ingen av oss kommer ändra åsikt. Ingen ändrar åsikt i de här trådarna, det är bara en massa tjafs tills ingen orkar längre och tråden dör ut. Ingen har lärt sig något. Det enda man lyckats med är att locka fram folks sämsta sidor
Alla vet vid det här laget att startar man en tråd om bonusproblem så blir det många upprörda inlägg.
TS man tycker uppenbarligen att upplägget är bra och kommer inte ändra sig. Då återstår för TS att finna sig i det eller flytta hem till kompis, föräldrar eller skaffa eget boende.
Jag har lärt mig massor. Du har inte lärt dig nåt. Det är också fascinerande hur så många provoceras och av vad. Är bonoskvinnan den sista kvinnan som finns kvar där man fortfarande anser att hon ska skylla sig själv och att allt ansvar för alla problem, om inte beror på henne, men skit samma, hon måste sopa upp efter de andra.
Vi har nyligen haft metoo som gjort att vi förstår att strukturer styr. Hur länge fick de kvinnorna skylla sig själva innan skulden och ansvaret lades där det hör hemma? Hur länge blev de tystade? Även av andra kvinnor. Ingen rök utan eld, inte ens fel att två träter, osv. Hon fick säkert jobbet sängvägen.
Jag har lärt mig hur strukteren i styvfamiljen ser ut, dynamiken, jag har sett att samma struktur går igen hos många andra. Jag går inte in för att ttjafsa. Jag håller med om att de som bara vill tjafsa kan sluta med det. Tomma ord, samma skit, ingen egen erfarenhet, bara en massa åsikter, allt med "elaka styvmodern" i bakhuvudet, "bittra kvinnor", "svartsjuka otäcka kvinnor". Tänk att det fortfarande är så att man hellre tänker att någon är bitter än att det kanske finns något stt läta sig.
Fortsätt du att tjafsa om du vill, fortsätt att sälla dig till dom som bara vill tjafsa, som går in med den sär tonen om att det bara handlar om bittra kvinnor och fortsätt du att tro att du vet för att du har minsann en styvpappa.