Inlägg från: Anonym (kärnfamiljer!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kärnfamiljer!)

Hemma själv med sommarlovsledig bonus

Stackars unge som bor på nåder i sitt eget hem!

• Anonym (kärnfamiljer!)
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-22 02:46:26 följande:

Nejdå, det gör hen inte alls.

Är det en uppoffring att ge ett barn mat bor barnet på nåder.
  • Anonym (kärnfamiljer!)
    Siden skrev 2020-06-22 07:38:09 följande:

Du verkar veta väldigt lite om bonusfamiljer eller hur det är att leva med andras barn. Dom flesta bonusföräldrar tar ingen föräldraroll. Det hör till undantagen.

Jag vet alldeles för mycket om hur dwt är att leva i en "stjärnfamilj". Därför lever jag inte med andras barn, jag hade inte kunnat forma ett sunt förhållande till ett barn jag hela tiden skulle försöka överkompensera.

Bonusföräldrar är bestämmande i hushållet, då får de också ta ansvar för alla barn som bor där. Särskilt när det gäller småprylar som att mata ett barn....
  • Anonym (kärnfamiljer!)
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-22 02:57:05 följande:

Jag ger barnet mat och annat i vardagen, precis som min man gör. Vill mannen ha barnet hemma på heltid utan fritids får han själv ordna med detta eller sätta barnet på fritids. Jag kommer inte ställa mig och passa upp på barnet under dagarna när jag är hemma för att vila. Svårare än så är det inte och det innebär inte att det på något sätt är synd om barnet eller att jag vanvårdar det. Mannens val- mannens ansvar.

Vad generöst att du ger barnet mat i vardagen. Synd bara att barn blir hungriga även på lov. Du har en vuxenroll i hushållet, ta den. Du bestämmer i hushållet, då får du faktiskt göra de jobbiga bitarna också. Och det ät mycket synd om ett barn som inte är en fullvärdig medlem i sin egen familj!
  • Anonym (kärnfamiljer!)
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-22 16:53:13 följande:

Jag har redogjort tydligt för att jag tar hand om barnet, vad är det du inte greppar? Jag gör mer i hushållet än vad barnets pappa gör.

Barnets pappa har bestämt att barnet ska vara hemma på sommarlovet utan fritids medan han jobbar och jag har gjort tydligt nu att hans val innebär att han får ta ansvaret för barnet när det är hemma, typ ringa och stämma av läget med barnet samt antingen komma hem på lunchen och laga lunch åt barnet eller ordna med matlådor som barnet kan värma. Jag har sagt att jag inte orkar hålla på med sånt och att detta är hans ansvar. Annars kan barnet vara på fritids, vilket jag hade föredragit ifall jag fick bestämma.

Gnället i tråden, ja hela tråden säger något annat. Att gnälla över att man måste ta hand om ett barn...

Klart att du hade föredragit att dumpa barnet på fritids.
  • Anonym (kärnfamiljer!)
    Siden skrev 2020-06-22 17:12:48 följande:

Det är klokt och insiktsfullt av dig att göra det valet. Att kalla det att mata ett barn och småsak är dock att förminska bonusföräldern och allt han eller hon gör.

Det är vad ts gnäller om just här.
  • Anonym (kärnfamiljer!)
    sextiotalist skrev 2020-06-23 18:15:08 följande:

Nej ts "gnäller" över att hon inte får möjlighet att få den vilan hon behöver i slutet av graviditeten.

Hon har ont och hennes sambo anser att hon ska aktivera barnet, ta hand om barnet och kompisar

Jo, ts gnäller. Har man barn så har man. Oavsett om det är ens biologiska eller inte. Tro det eller ej, men jag behövde ta hand om mina även när jag var i slutet av graviditet med yngre syskon. Deras behov pausades inte. Jag ger dig en minut att hämta dig från den chocken...
Svar på tråden Hemma själv med sommarlovsledig bonus