Hemma själv med sommarlovsledig bonus
Stackars unge som bor på nåder i sitt eget hem!
Stackars unge som bor på nåder i sitt eget hem!
Nejdå, det gör hen inte alls.
Du verkar veta väldigt lite om bonusfamiljer eller hur det är att leva med andras barn. Dom flesta bonusföräldrar tar ingen föräldraroll. Det hör till undantagen.
Jag ger barnet mat och annat i vardagen, precis som min man gör. Vill mannen ha barnet hemma på heltid utan fritids får han själv ordna med detta eller sätta barnet på fritids. Jag kommer inte ställa mig och passa upp på barnet under dagarna när jag är hemma för att vila. Svårare än så är det inte och det innebär inte att det på något sätt är synd om barnet eller att jag vanvårdar det. Mannens val- mannens ansvar.
Jag har redogjort tydligt för att jag tar hand om barnet, vad är det du inte greppar? Jag gör mer i hushållet än vad barnets pappa gör.
Barnets pappa har bestämt att barnet ska vara hemma på sommarlovet utan fritids medan han jobbar och jag har gjort tydligt nu att hans val innebär att han får ta ansvaret för barnet när det är hemma, typ ringa och stämma av läget med barnet samt antingen komma hem på lunchen och laga lunch åt barnet eller ordna med matlådor som barnet kan värma. Jag har sagt att jag inte orkar hålla på med sånt och att detta är hans ansvar. Annars kan barnet vara på fritids, vilket jag hade föredragit ifall jag fick bestämma.
Det är klokt och insiktsfullt av dig att göra det valet. Att kalla det att mata ett barn och småsak är dock att förminska bonusföräldern och allt han eller hon gör.
Nej ts "gnäller" över att hon inte får möjlighet att få den vilan hon behöver i slutet av graviditeten.
Hon har ont och hennes sambo anser att hon ska aktivera barnet, ta hand om barnet och kompisar