Anonym (Js) skrev 2020-06-22 02:07:19 följande:
Jag förstår vad du säger och jag förstår att du är trött. Det är man när man är höggravid. Skitjobbigt. Tolkar det dock inte som att du är sjukskriven på heltid? Utan du är just föräldraledig. Har betalt av staten för att vårda barn osv?
Det som är så oerhört tragiskt för framförallt barnet men också pappan är sättet du skriver om barnet. Barnet som ingår i din familj. Det kunde varit en katt för allt du bryr dig. Jag kan inte förstå hur man kan vilja leva så. Barnet vill garanterat INTE leva så. Men han har ju inget val. Hade det varit mitt barn någon hade pratat om på det sättet hade mitt hjärta gått sönder. Vet pappan om hur du känner för hans barn? Kan inte tänka mig något annat än att han uppriktigt tror att du älskar hans barn. Något annat är ju otänkbart när man är förälder.
Jag hade aldrig kunnat bilda familj med någon som inte helhjärtat tar sig an mitt barn. Någon som tycker att barnet ska gå på fritids så att hen kan få sin ledighet för sig själv. Så oerhört sorgligt. Han lever kanske i förnekelse. Man tror ju alltid det bästa om människor man förälskar sig i.
Varför har du utsatt den här lilla familjen för detta? Kunde de inte fått leva ifred? Kunde du inte försökt hitta en man utan barn och leva ditt drömliv med? Så kanske pappan och sonen kunde hittat en kvinna som ärligt och helhjärtat vill dem väl? För det är alldeles uppenbart att du inte vill det, kanske lite när det passar dig. Men någon villkorslös kärlek är det inte tal om. Och då borde du låtit dem vara.
Ts har tagit mer ansvar än bioföräldrarna och ändå skammar du henne. Fyfaaan för kvinnor som drar ner andra kvinnor. 50-talet ringde och vill ha tillbaka sin kvinnosyn..