Inlägg från: Anonym (håhåjaja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (håhåjaja)

Hemma själv med sommarlovsledig bonus

Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-17 07:22:53 följande:
    Svårt att säga om jag vill ha fler barn när jag inte ens har ett eget än. Jag tycker det är en principsak att jag inte ska behöva ta hand om hans barn när jag inte gjorts delaktig i planeringen. Jag är "ändå hemma" så då kan jag fixa ditt och datt men jag är ju hemma för att vila upp mig inför förlossning osv, inte ta hand om deras barn som ofrivilligt kastats på mig. Högst troligt hade jag haft barnet på fritids denna period, om det varit mitt eget (beslut). I vardagen fixar jag ju saker för barnet men att vara hemma med barnet på heltid själv utan att ha valt det eller kunnat påverka är en förjävligt jobbig situation skulle jag säga.
    Kära nån. "...ofrivilligt kastats på mig". Det här barnet och hans far var en familj redan innan TS kom in i bilden. Det är barnet som ofrivilligt fått TS kastat på sig, inte tvärtom. TS har frivilligt valt att stiga in i en existerande familj, leva i den och dessutom snart utöka den med ytterligare en person. Då lever man som en familj och hjälps åt. Det finns inga A- och B-barn. Om tio år är pojken vuxen. Då är han kanske behjälplig när båda föräldrarna måste jobba och den nya tioåringen behöver lite hjälp hemma på sommarlovet.
Svar på tråden Hemma själv med sommarlovsledig bonus