Hemma själv med sommarlovsledig bonus
Herregud, ungen är TIO år. Självklart ska barnet vara hemma i sitt eget hem och detta har DU själv gått in i så du får bita ihop och ta barn i som ditt eget. Barnet som redan finns ÄR din unges storasyskon.
Fy fan... Skaffa inga fler ungar!!!!
Till TS. Jag kan bara ge dig ett råd och det är att inte lägg någon som helst energi på att sysselsätta styvsonen i sommar. Det är fruktansvärt att föräldrarna föser över allt ansvar på dig men det är deras problem och inte ditt. Som höggravid behöver du vila och ha lugn och ro omkring dig. Är sonen hemma med dig så får han äta lunch med dig om du ändå lagar till dig själv men annars så håll inte på och ansträng dig eller planera in några aktiviteter överhuvudtaget, ta hand om dig själv och blir sonen uttråkad så får han väl börja ställa krav hos dom som det bör ställas krav på? Om du nu bara kör på och går emot dina egna principer (för uppenbarligen är du inte pigg på det här) så kommer din man bara utnyttja dig ännu mer sedan när du är föräldraledig och mamman kommer fortsätta lapa drinkar i solstolen. Det kanske är det som behövs för att sonen själv kommer börja klaga och ställa lite krav på sin egen mamma och pappa, för det är där ansvaret ska ligga.
Sedan så fattar jag mig inte på dessa usla föräldrar som inte ser det som en ynnest att få spendera sin tid ihop med sina barn. Skiljer jag mig så aldrig i livet att jag hellre haft mina barn med pappas flickvän under sommarlovet om han jobbade. Usch och tvi för usla föräldrar!