• Vanessa89

Hemma själv med sommarlovsledig bonus

Och detta arsel till man valde du att föröka dig med? Hur trordu ansvarsfördelningen kommer att se ut när erat gemensamma barn finns med i bilden? Du kommer få göra precis ALLT, medan han "jobbar" borta.

• Vanessa89
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-17 08:42:33 följande:

Haha, han är inget arsel generellt men detta är något vi tycker väldigt olika om vilket såklart påverkar vårt liv.

Jo, han är ett riktigt praktarsel och du har hamnat i en typisk kvinnofälla. Skribenten Stina sammanfattade det väldigt bra i sitt inlägg.
  • Vanessa89
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-17 08:57:39 följande:

Nej, du har fel. I denna fråga är han oresonlig men han är inget arsel som person.

Ok, så det är bara kring den här händelsen som han har kört över dig? Om det här är din syn på ett sunt förhållande så undrar jag hur mycket bagage du har egentligen...
  • Vanessa89

Vilka vidriga premisser 10-åringen växer upp under.. Det är nästan så jag börjar tro att du är ett troll som endast är ute efter att provocera.

• Vanessa89
    Anonym (Bonusmamman) skrev 2020-06-17 09:22:37 följande:

På vilket sätt är premisserna vidriga? Jag tänker att det krav jag ställer är att barnets föräldrar tar ansvaret för sitt barn, hur är det vidrigt? 

Och hur tycker du att det funkar? För du verkar ju inte få gehör för något alla där hemma. Du hade ju som sagt kunnat valt att skaffa barn med en man som inte har barn sedan tidigare. 10-åringen har knappast några valmöjligheter, eller hur?
Svar på tråden Hemma själv med sommarlovsledig bonus