Inlägg från: Anonym (Lava) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lava)

Hemma själv med sommarlovsledig bonus

Undrar hur vanligt det är med det motsatta.

Dvs en mamma jobbar full tid men avreggar Fritids och räknar kallt med att sin man ska rodda hennes barnet utan att konsultera med honom.

Har väl aldrIg hänt typ

• Anonym (Lava)

Tycker detta lirar så generellt med män och kvinnors ansvarsfördelningen när det gäller barn.

Männen utgår ofta

ifrån sin egen referensram och tycker att det mesta funkar. Inte av elakhet utan av oförmåga att sätta sig in i andra människors perspektiv.

Eget exempel. Mannen är ledig, jag jobbar. Ser att han lämnat över vårt barn till grannfrun (gravid och med en ettåring) medan han påbörjat byggprojekt. Jag blir förbannad och får avbryta mitt jobb för att hjälpa henne.

Han ser inte problemet. Medan jag ser 1) han lämpar över sitt föräldraansvar på en stressad kvinnan sånär snäll och hjälper till 2) han planerar in ett projekt när han istället ska vara ledig och umgås med sitt barn.

Tycker jag ser detta överallt. Att barn lämnas till farmor och svägerskor Och nya kvinnan medan han gör annat utan tanke på den börda det innebär.

Samma sak i detta fall. Jag tror inte TS man är elak. Han såg en praktiskt lösning som han högg på. En lösning som möjliggjorde för honom att jobba.

Svar på tråden Hemma själv med sommarlovsledig bonus