velig13 skrev 2020-06-17 10:00:13 följande:
Kulturella skillnader och vana. Samt att bristande integration i samhället bidrar, dvs att man inte är så delaktig. I många länder i världen anses aga vara en lösning i uppfostran, ibland som sista lösningen ibland som vanligt förekommande för bagateller. Jag ser inte att det på något sätt skulle vara orimligt att anse att föräldrar med annan härkomst än svensk procentuellt lättare tar till aga än de som är väl integrerade i Sverige.
Jag har dessutom under tio års tid arbetat inom socialtjänsten i ett utsatt område i Stockholm där det är många som inte far svensk härkomst. Barnaga förekom självklart och sågsvtill viss del som problematiskt. De som har sedan integrerats i samhället var mindre benägna till aga eller gjorde det i smyg.
Svagsinta föräldrar misshandlar sina barn.
Att skylla på att samhället är dåligt på att integrera invandrare och att det är anledningen till att de misshandlar sina barn är fel tycker jag.
Samhället är USELT på att integrera invandrare och få dem att bli SVENSKAR. Men det är inte orsaken till att invandrare misshandlar sina barn.