Inlägg från: Drottningen1970 |Visa alla inlägg
  • Drottningen1970

Trött på att göra allt och sambo som bara sitter

Du kan inte nå fram. Lägg ned.

Ta hand om dig och dina barn. Tvätta inte hans klädee, laga inte hans mat, duka inte fram nån tallrik till honom. Disk han inte tar hand om efter sig själv lägger du i hans bil, garderob etc. Säg inget, tjafsa inte... bara gör...

• Drottningen1970
    Lallaren skrev 2020-06-13 20:52:29 följande:

Jag har bestämt mig!

Jag kommer att säga åt henne på skarpen nu! Jag är trött på att hon bara sitter och slappar medan jag drar allt här hemma.

Nu när även vår 14-åriga son har börjat prata om hur snedfördelat det är mellan mig och hans mamma så inser jag ju att jag måste sätta stopp för detta.

Hon får ta mig sjutton laga sin egen mat, tvätta sina egna kläder osv. från och med nu. Samt ta sitt ansvar för våra barn som hon nästan helt negligerar. Jag som pappa försöker vara så stark jag kan men även mamman måste ju göra sitt!

Se till att hålla fast vid det också. Ni ritar kartan för era barn, gällande hur en relation fungerar.
  • Drottningen1970
    Anonym (A) skrev 2020-06-14 09:00:55 följande:

Har läst igenom alla inlägg och noterar att de flesta här utgår ifrån att trådstartarens sambo var en man. En jättebebis osv.

Kan ni förklara er här i tråden hur ni tänkte med era förutfattade meningar?

Hur känns det nu när ni ser att jättebebisen var en lat kvinna som inte bryr sig om varken man eller barn?

Superenkel förklaring. De flesta som uppför sig så är de facto män, vilket är den viktigaste förklaringen. Precis som de flesta som våldtar, misshandlar folk på krogen, kör rattfulla, överger sina barn etc med överväldigande majoritet oftast är män. Således är det inget konstigt alls med att folk utgår ifrån det. Är det verkligen något du behöver få förklarat för dig? På riktigt?

En annan viktig faktor är att aktiva medlemmar på FL till 90% är kvinnor.

Så, nu kan du sluta fundera...
  • Drottningen1970
    Anonym (A) skrev 2020-06-14 09:25:59 följande:

Oj!

Du har mycket förutfattade meningar du! Är du rasist också?

Kan du hänvisa till någon konkret forskning där det står att läsa att fler män än kvinnor sitter i soffan med mobiltelefon/tv efter jobbet?

Mycket lätt att hitta fakta på detta. Du klarar det säkert på egen hand om du är normalbegåvad.
Svar på tråden Trött på att göra allt och sambo som bara sitter