• Jemp

Förskolan arbetar emot oss..?

Förskolan ska erbjuda ditt barn utveckling och potträning är just en sån sak. Givetvis är det svårare på förskolan och det kan hända att det inte funkar, men en olycka är ju ingenting! Så ja, tycker absolut du ska ta upp det med resten av personalen och/eller rektor.

• Jemp
    annabellelee skrev 2020-06-14 10:18:41 följande:

Jag tycker Bobo har en poäng här,. Jag är lärare för mycket äldre barn, men jag hade velat ha några dagars varsel, speciellt som en förskolegrupp består av många olika personal. Man vill kanske prata igenom hur morgonen ser ut, när det är lämpligt att rutinkissa, vem som har ansvaret för att fråga om barnet är kissnödig (om den pedagog du talade med kanske hade en annan arbetsuppgift, tex organisera någon aktivitet), se till att informationen gick fram vid personalbyte under dagen...

Jag är tacksam att ha en förskola som inte visar några problem med att föra vidare information under dagen eller utbyta två meningar med varandra för att avgöra vem som tar ansvar för att påminna. Och glöms det bort är det ju bara att byta till torra kläder på barnet.
Svar på tråden Förskolan arbetar emot oss..?