Tiffany skrev 2020-06-10 02:07:06 följande:
Jag fick missfall 2018 missfall 2019 o MA nu 2020. Allt såg bra ut med mig o min kille oxå..suger detta :(
Ja det suger verkligen. Minst sagt.
Yona123 skrev 2020-06-10 02:10:27 följande:
Ja vi lyckades själva alla graviditeterna och när vi väl bestämt oss så har det ändå gått rätt fort men sen lyckas jag inte behålla fostren tyvärr.
Men går ni på privat utredning? Jag ska till KK nästa vecka för ett ultraljud bara men sedan tror jag att vi ska få starta utredning men vet inte hur lång väntetiden blir nu med sommaruppehåll och allt med Corona men hoppas på en tid snart annars tänkte vi ta det privat.
Vad är letrozol för något? Jag har läst med en del kring kvinnor med upprepade missfall som sedan kunnat behålla graviditeten med hjälp av mediciner som progesteron, trombyl och fragmin etc.. något jag gärna vill prova och ta upp inför utredningen när vi väl startar. Bra att ni inte ger upp heller, jag tror det kommer lyckats någon gång. Hur mår du annars psykiskt?
Jag kan förtydliga lite. Vi sökte hjälp förra hösten efter ett års försök med endast ett plus (som då blev missfall nr 1). Så då började vi fertilitetsutredningen som inte visade på mer än att jag tenderar att ha långa cykler och kanske inte alltid ägglossar. Men inte tillräckligt för att diagnostiseras med PCO. Simmarna var i gott skick också.
Då fick vi påbörja behandling med letrozol, en medicin som kort sagt ska ge äggblåsorna lite fart vid tillväxten. Äter det dag 3-7 i cykeln och går sedan på regelbundna ultraljud för att följa tillväxten av dem. När de närmar sig 20mm (börjar bli redo att lossa) får jag en ägglossningsspruta utskriven som gör att ägget släpper.
Första behandlingen blev då missfall nr 2, och några cykler senare blev det missfall nr 3. Efter det har vi gjort missfallsutredningen som alltså visar att det inte är något fel på oss kromosommässigt och inget på mig i mina blodvärden heller.
De gånger jag nämnt progesteron tidigare har min läkare sagt nej, men kanske hon är mer förlåtande med det nu efter tre missfall...
Psykiskt... var sjukskriven fem veckor nu efter tredje missfallet. Vill inte träffa människor utan bara hålla mig hemma eller med mina föräldrar. Har dock precis blivit medryttare och tvingar på så sätt ut mig i stallet ett par dagar i veckan, där jag får tänka på annat.
Tiffany skrev 2020-06-10 02:15:23 följande:
Stackars er! Jag bad om utredning. Dem kollade mig med ultraljud o killens spermier typ thats it.
Vet sen tidigare att min sköldkörtel bör inte va nåt problem ialf men ja har fått mina missfall i v 6 v7 typ o senast ma i v11 ..senaste var fruktansvärt!
Har ni fått utredning?
Ja, läs ovan :)