• nnnnnnnn

Det var några år sedan jag skrev i de trådarna, så det har blivit några fler som lyckats få barn efter "Mirakelkuren" med zink och magnesium. Alla jag hittills tipsat har fått barn efter kuren, trots 3-7 mf före kuren. Idag är det 6 par som jag tipsat.

Så det är väl värt att testa "mirakelkuren"

• nnnnnnnn
    Yona123 skrev 2020-06-10 10:18:47 följande:
    Tack att du delar med dig, skadar inte att prova har inget att förlora hoppas det funkar för oss med. Hur kom du fram till iden med denna kuren? =)
    Det är inte min idé, det står i trådarna jag länkat till att det är en överläkare på KK som satt ihop det, trots att det inte är vetenskapligt bevisat (eftersom ingen finansierar forskning på kosttillskott) att den fungerar.

Läs i tråden!
  • nnnnnnnn
    Tessaloniki skrev 2020-06-10 15:05:50 följande:
    Tack för tipset!! Ska man fortsätta med dessa även efter plussat alltså? Hur länge då?

Det står exakt hur man ska ta det i trådarna jag länkat till, men här kommer det igen:

såhär fick vi:
    1 st solvezink (45 mg brustablett) 1 per dag (per person, både mannen och kvinnan) varje dag i 30 dagar. Därefter 0,5 tablett per dag. Kvinnan tar hela grav. Mannen tar tills livsdugligt foster påvisats (tex vid RUL)
    1 st Emgesan (250 mg tablett) 1 per dag (per person). Dela gärna och ta en halv tablett på morgonen och en halv på kvällen.Kvinnan tar t.o.m. v. 36, mannen till livsdugligt foster påvisats.

helst ska båda ta 3 mån före man försöker, men bättre att ta så fort man kan om man redan försöker.

Och GIVETVIS ska man ändå ta folsyra!!!

Och hittar man inte zolvezink, så tar man andra zinktabletter som har 45 mg styrka, samma sak med emgesan - tag andra som har samma styrka eller flera tabletter tills man kommer upp i samma dos (250 mg)

• nnnnnnnn
    Tessaloniki skrev 2020-06-10 20:44:33 följande:
    Tack! :) har beställt hem både zink och magnesium nu. Har också lyckats hitta metylfolat istället för folsyra så det har jag också beställt (info för er som inte vet: folsyra behöver kroppen bryta ned innan det kan tas upp, metylfolat är redan 'nedbrutet' och kan tas upp direkt i cellerna. Vissa kvinnor saknar förmågan att bryta ned folsyra till folat och kan då inte tillgodogöra sig den folsyran man äter. Folat finns det också rikt av i ex spenat, broccoli och citrusfrukter.)
    Skönt att prova något nytt!
    Håller tummarna för att det blir ytterligare en "mirakelbaby" efter kuren!
  • nnnnnnnn
    Maaaraamba skrev 2020-06-13 09:04:59 följande:
    Hej
    Precis som ni andra verkar det inte gå så lätt att få till det här.
    Tog ut min spiral i augusti 2019 och blev gravid direkt. Lyckan varade 1 vecka tills det började komma blod på pappret. Fick vänta två veckor till innan ett komplett
    M. F
    Gravid igen 31 december 2019 M. A 11 veckor senare
    Problem med att få igång ägglossning men nu efter första ägglossningen juni ett förvånat +
    Lite gravid symptom och blödning. Detta kommer inte gå vägen.
    Ska ringa Kk på måndag och försöka få komma på utredning.

Skönt att kunna få läsa och följa andra som gör samma resa
    Låter väldigt mycket som vår väg till barn, så testa gärna "mirakelkuren" i väntan på utredning.
  • nnnnnnnn

Hoppas det är fler som det gått bra för!

Och att det gick bra för er som plussade för länge sedan.

Svar på tråden Tre missfall på rad och "inga fel"