Yona123 skrev 2020-06-10 11:14:03 följande:
Tack snälla för att du kan svara uppskattar det. Vilken resa du har gjort men som slutade med att du fick ett barn, det ger en motivationen att inte ge upp och att ha hopp. Men började du med trombyl och progesteron direkt när du fick ett plus eller började du med de innan? Hur länge tog du de? Fick du några biverkningar av dessa mediciner samt hur tas de i tabletter eller sprutor?
Supertack för dina svar det hjälper! =)
Jag började med trombyl och progesteron så fort jag plussade. Progesteron (lutinus) tog jag t.o.m v. 13. Minskade dosen på slutet har jag för mig. Progesteron (lutinus) var en ganska stor tablett jag förde upp i slidan, en på morgonen och en på kvällen. Tabletten löstes upp under dagen och ut rann det massa klet, fick gå med binda konstant. Jag fick biverkningar utav progesteronet. Förstoppad. Svårt att veta vad som hade med graviditeten eller lutinuset att göra, men det är ju hormoner man tillsätter kroppen, så jag var väldigt svajjig i mitt humör (Kan ju bero på graviditeten eller att jag var konstant orolig för ännu ett missfall att göra också) mådde extremt illa (vilket ju också kan ha med graviditeten att göra, då jag mådde illa t.o.m v 22 typ.)
Trombyl var en liten tablett jag tog 1 gång/dag fram till v. 37.
Anledningen till att jag orkade kämpa var väl dels för att det är enda sättet för att få det man vill, men att läsa/höra om andra med flera missfall i bagaget hjälpte mig jättemycket. Jag hoppas min resa kan ge dig hopp! :)