• erikaABC

Kan man kräva att ens partner ska sluta träffa sina barn?

Kan man kräva av sin partner att sluta träffa sina barn?
    Tex för att man inte vill bli påmind om att han legat med en annan kvinna

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kan man kräva att ens partner ska sluta träffa sina barn?
  • Physalis

Man kan väl kräva vad man vill, men just det här får man hoppas inte går igenom.

Du menar inte tråden där mannen hängde med sitt ex såpass att trådstartaren blev obekväm?

Korrekturläser som en kratta
  • HannahHorvath

Mitt ex har dumpat sina barn och skyller på sin nya tjej. Min äldsta dotter (12år) återupptog kontakten och hann träffa honom en gång innan nya tjejen messade henne och bad henne hålla sig borta.. Med motiveringen att det går ut över deras barn eftersom att han mår psykiskt dåligt av kontakten. Efter det så ghostade han sin egen dotter.

Han är iofs en galen narcissist så jag tror inte på ett ögonblick att hon styr honom.

• Anonym (??)

Man kan väl aldrig kräva någonting? 

• erikaABC
    Anonym (tobbe) skrev 2020-06-09 00:26:17 följande:
    Ok då fattar jag du förvirrade lite i tråden när det lät som om det var du som ville det.
    Nej aldrig
  • erikaABC
    Anonym (U) skrev 2020-06-09 08:39:53 följande:
    Annars är man inte mycket att ha som pappa/mamma.
    Håller med
  • erikaABC
    Physalis skrev 2020-06-09 13:00:36 följande:

Man kan väl kräva vad man vill, men just det här får man hoppas inte går igenom.

Du menar inte tråden där mannen hängde med sitt ex såpass att trådstartaren blev obekväm?

Nej inte den tråden
    Det här var en tråd där pappan inte träffat barnen på flera år och när han ville se barnen började ts grina och ställa ultimatum 
  • erikaABC
    HannahHorvath skrev 2020-06-09 13:26:12 följande:

Mitt ex har dumpat sina barn och skyller på sin nya tjej. Min äldsta dotter (12år) återupptog kontakten och hann träffa honom en gång innan nya tjejen messade henne och bad henne hålla sig borta.. Med motiveringen att det går ut över deras barn eftersom att han mår psykiskt dåligt av kontakten. Efter det så ghostade han sin egen dotter.

Han är iofs en galen narcissist så jag tror inte på ett ögonblick att hon styr honom.

Så ledsamt att läsa
  • Anonym (-)

Öh, nej!

Barn går alltid först. Den vuxne som kräver att partnern tar avstånd från sina egna barn, måste vara väldigt, väldigt sjuk.

Den vuxne som trots allt ändå går med på att ta avstånd från sina egna barn, pga påtryckning från sin partner, är om möjligt ännu sjukare.

• erikaABC
    Anonym (??) skrev 2020-06-09 13:49:56 följande:

Man kan väl aldrig kräva någonting? 

Försöka kräva är väl mer korrekt
  • erikaABC
    Anonym (-) skrev 2020-06-09 14:02:26 följande:

Öh, nej!

Barn går alltid först. Den vuxne som kräver att partnern tar avstånd från sina egna barn, måste vara väldigt, väldigt sjuk.

Den vuxne som trots allt ändå går med på att ta avstånd från sina egna barn, pga påtryckning från sin partner, är om möjligt ännu sjukare.

Kan det vara mental ohälsa?
    Narkotika eller alkoholism ?
    Allmän dårskap ?
    Vad kan det bero på ?
Svar på tråden Kan man kräva att ens partner ska sluta träffa sina barn?