Inlägg från: Anonym (tahand om dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tahand om dig)

Destruktivt förhållande, hur tar jag mig ur?

Hej, jag läser det du skriver och du är rätt väg att lämna och ditt förhållande är destruktivt och som du säger så vill hon inte förändras, hon gick två gånger till psykolog sen inte mer....det inte är inte hållbart. 
    Ett steg i taget och stöd till dig själv ifrån kurator kan vara bra. Bra att din vän stöttar, det är viktigt. Du har säkert blivit medberoende. Du är utgivande o empatisk som man förväntas vara men du får inte något tillbaka, det måste tära på dig. Du ger mer o mer men hon kräver bara mer. Allt verkar kretsa kring henne o hennes mående. Du ska ju kunna ha kul med din vän hon ska inte förstöra genom att ringa 52 gånger. Det ska man kunna unna sin partner.
    Jag tycker du ska ta reda på så mycket som möjligt om delad vårdnad etc. Och du kan själv kontakta kommunen o fråga vad som krävs för att dom ska ta barnen ifrån dig o att hon ska få ensam vårdnad. Säg att du vill separera o är rädd för att det kan bli konflikt. Om du är lugn o samlad som du verkar vara då visar du att du är förtroende ingivande... Det kommer myndigheterna att märka...
    Bara lite råd till dig men jag är ingen expert o har inte så mycket erfarenhet....
    Ta hand om dig!

Svar på tråden Destruktivt förhållande, hur tar jag mig ur?