Inlägg från: Anonym (g) |Visa alla inlägg
  • Anonym (g)

Destruktivt förhållande, hur tar jag mig ur?

Prata med henne vid ett lugnt tillfälle
    Berätta om det som du ser som problem i er relation och hur det påverkar dig
    Tala om att du tycker det är så allvarligt att du tänker ta ut skilsmässa om det inte blir förändringar
    Bestäm dig för att inte höja rösten eller bli uppjagad. Det understryker allvaret. Detta är inget gräl utan ett allvarligt samtal

• Anonym (g)
    Empaten skrev 2020-06-08 10:21:45 följande:
    Jag har gjort det. Jag har vid flera tillfällen försökt lämna henne, men hon har som sagt spelat på mina känslor. Framförallt mina känslor för barnen. Jag vill bara bort från henne nu, så mycket fula och rentutav onda saker hon gjort (som jag börjat komma till insikt med nu). Försökt vända min familj emot mig och vise versa, smutskastat mig inför hennes familj. Målar upp mig som någon tyrann som enväldigt härskar över henne och pojkarnas liv. Människor som verkligen känner mig påpekar ofta hur jag har ett hjärta av guld så jag blir så förvirrad.

Gång på gång anklagat mig för att vara otrogen trotts att jag aldrig gett henne minsta anledning till att tro det.

Jag har försökt så många gånger, det blir bra i en dag/vecka/månad sen är hon tillbaka i samma destruktiva mönster. Mina vänner sa åt mig redan från start att lämna henne, men jag var så galet kär och blind för hennes beteende.
    Då får du väl försöka få tag i en bostad som du kan flytta in i.
    Att hon kan ta barnen ifrån dig är endast hot
    Du får försöka vara så snäll som möjligt under separationen
    Hon låter som en kvinna som rätt omgående kommer skaffa en ny och då får du det lugnare
  • Anonym (g)
    Empaten skrev 2020-06-08 14:44:13 följande:
    Nu är det så att jag äger gården vi bor på så jag kan inte flytta, men hon ska titta på 3 lght denna vecka och flyttar förhoppningsvis flyttar hon i början av Juli. MEN vi har vart här förut och så har det slutat med att hon övertalat mig om att vi ska försöka igen.. men jag vill inte längre, jag vill bara att hon ska flytta ut.

Ingen blir gladare än jag om jag kan få tillbaka mitt lugna harmoniska liv.
    Om hon är så hopplös som du skriver, att det är omöjligt att få henne att flytta: Säga att ni måste ha en paus och hon måste ha en bostad.
    När hon hittat en bostad , flyttat dit och inrättat sitt liv i den nya bostaden så talar du om att det är slut.
    Inte idealiskt men om du inte lyckas få ut henne på annat sätt
Svar på tråden Destruktivt förhållande, hur tar jag mig ur?