Inlägg från: Anonym (Sara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sara)

Vad göra i situation med bonusbarn...

För det första så måste du sluta upp med att hjälpa din man att curla hans barn. Du skulle inte åkt och hämtat hans barn överhuvudtaget utan du skulle spydigt sagt åt din man att hans unge dööööör inte av att vänta. Samma sak när det kommer till allt annat. Nu kanske mitt råd inte är det mest konstruktiva i boken men jag känner lite när jag läser lite mellan raderna att du är för mesig. Du borde bli mycket mer bitchig, stå upp för din son och era gemensamma barn och det med råge. Ingen ska mobba ditt barn och gör dom det så ska du hugga, beter sig hans barn illa mot din son så ta konflikten. Håller barnens mamma på och muckar så be fanskapet att dra dit pepparn växer.

Förstår verkligen om du vill separera och det måste du kanske göra för dina barns skull men om man ska hitta en mellanväg innan det. Det här med att hitta en egen lägenhet är väl också en bra idé men samtidigt så kan jag bli lite trött på att det hela tiden är dom sk snälla som ska fly med svansen mellan benen. Spontant så borde väl en mamma med två små barn plus en ung tonåring som bor på heltid ha ett större behov av en villa än en lam farsa som har två stora tonåringar varannan vecka? Du kan inte sabba deras umgänge men vem är det som säger att dom måste komma och bo hos er? Det kanske är din karl snarare som borde skaffa sig en liten lägenhet där han varannan vecka kan sätta sig med dom och curla på bäst han vill istället? En tanke bara.

Svar på tråden Vad göra i situation med bonusbarn...