Vad göra i situation med bonusbarn...
Jag blev själv mobbad i mitt eget hem, hade ont i magen när jag gick hem från skolan. Sommarloven var vidriga och jag bara längtade efter den fristad som skolan var för mig.
Jag höll mig hemifrån så mycket jag bara kunde, tillbringade hela kvällarna på det lokala biblioteket, tog cykeln ut i skogen där jag låg på en filt och läste. Jag gömde mig helt enkelt från min familj.
När det blev dags att söka till gymnasiet valde jag inte efter vad jag egentligen ville läsa utan sökte en linje som innebar att jag skulle vara tvungen att flytta till annan ort. Allt för att slippa min familj.
Nu är jag vuxen och har två egna barn. De känner knappt sina morföräldrar och sina mostrar och morbror träffar de kanske två gånger om året.
Så ja, jag tycker att du ska lämna din sambo och ta din son ur denna giftiga miljö innan det är alldeles försent. Låt honom få ett hem där han kan känna sig trygg. Han ska inte behöva bli mobbad i sitt eget hem. Hemmet ska vara en fristad.
Nu verkar det ju dessutom som att styvbarnen håller på att ta hans kompisar ifrån honom, du inser väl vilken ångest det innebär för din son? Inte nog med att han ska ha ont i magen inför att dessa individer ska göra honom illa varannan vecka, nu ska han oroa sig för att bli lämnad av sina vänner! Stackars barn!!!!