Anonym (Jobbigt) skrev 2020-06-05 22:32:48 följande:
Har frågat sonen rätt ut om han vill att vi flyttar till eget och då svarade han att han vill att dom ska flytta för dom är så elaka.. :( han älskar huset och sitt rum, sina syskon och familjelivet vi alla lever vv-vecka men något händer när dom kommer. Det är som att hela livet omkullkastas och dom kommer i första hand. Oavsett liksom. Var till och med tvungen att hämta hans ena barn som missat bussen hem när jag var på stan så jag missade mer än halva min sons fotbollsmatch. För inte kunde hans son vänta med kompisarna eller gå till mamma. Det var ju pappas vecka och han var borta på jobb..
Ta kontakt med socialtjänsten är mitt råd. Din son kommer inte att klara att hålla masken och anmäler inte du så kommer skolan att göra det. Kanske inte nu, men det kommer ske.
Din pojke mår skitdåligt!
Du var INTE INTE tvungen att hämta hans unge. Din sons match var viktigare än en tvär unge som inte kunde vänta. Gör aldrig om det. För din sons skull. Han kände garanterat att du valde bort honom. Och (FÖRLÅT) det gjorde du. För att inte stöta dig med en sur styvunge. Eller en tjurig man... eller för den delen hans ex.
Anonym (Jobbigt) skrev 2020-06-05 22:46:31 följande:
Tack! Började gråta av ditt svar. Mår så otroligt dåligt över detta och känner mig såå låst :(
Ska försöka svara så gott jag kan..
Bonusbarnen är 14 och 16. Min är 12, ja. Våra gemensamma är 5 och 3. Vi har varit ett par i 10 år. Min sons pappa finns inte i bilden.
Det har gått och går i perioder med att vara utstött. När det inte finns kompisar i bilden så funkar dom bra ihop, sover med varandra på helgerna och delar intressen. Vilket också gjort att jag tvekar på vad detta egentligen är.. Men det är egentligen hans mellersta och min som klickar bäst. Nu hade dock min sons flickvän blivit kär i mellersta bonusen vilket såklart kändes oerhört traumatiskt för min son, att bli bortvald. Finns liksom inga gränser i något. För mellersta sonen är då väldigt snabb på att "paxa" henne på nått sätt som för mig är oerhört motbjudande. Som att markera revir på nått sätt. Den äldre är väldigt mycket för att märka ord, påpeka fel och ifrågasätta typ ALLT min son säger för han vet ALLT och enligt honom är min son en lögnare vilket han också kan skrika om de bråkar och jag försöker medla. Hans attityd gentemot min son är inte bra alls. Det är väldigt elaka kommentarer och tillrättavisningar. Han får också sonens vänner att haka på.. Det blir bara värre ju äldre dom blir. Mannen är knappt delaktig i det som sker. Ibland brukar jag tyvärr tänka att dessa 2 barn kommer få det riktigt tufft i livet med deras approach, som att de saknar empati och världen kretsar kring dem..
Har sagt till min man att han får ta diskussionen med deras mamma men det händer inte mycket där heller så jag har försökt att bara ignorera henne. Men hon stärker ju såklart dem i deras åsikter vilket leder till att min man försöker vara barnen ännu mer till lags för att dom inte ska flytta till mamma på heltid. Vilket jag tror att allt detta bottnar sig i. Mannen ser det som en förlust mot mamman om dom flyttar härifrån. Det har aldrig varit på tal med något annat än vv-vecka för dom trivs ju såååå bra här..
Det förvånar mig att du kallar dem för bonusbarn när de är allt annat än en bonus i ditt liv.
De är en pina i din sons liv.
Det där med flickvännen.. jag vet inte vad jag ska säga. Visste inte att barn hade romantiska förhållanden..antar att jag är passé när det kommer till det. (Mina barn är vuxna och jag är 50+) Men jag lovar dig, jag har stor erfarenhet av när barn mår dåligt i en familjekonstellation.
Dina styvbarn är elaka mot din son. Det är inte ok någonstans. Så kan han inte ha det.
Din man kommer inte ta någon diskussion med deras mamma... det vet du nog.
Stackars dig, stackars din son framför allt.
Som jag skrev från början... detta kan förstöra hans liv. När sanningen kommer ikapp honom när han blir äldre vet du inte vilket sätt han kommer att döva sin ångest på.
Droger är ett helvete, fråga mig... jag vet.
Droger är ett effektivt sätt att lindra ångest.
Se till att din son inte tar till det.