Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

3 års helvete och det blir bara värre

En sån människa behöver att någon i den andra änden lider, hugger tillbaka, kryper inför honom osv osv.

Du måste försöka kapa din känslomässiga del till situationen, behandla honom som om han är tinnitus, en irriterande del av livet som du inte kan göra något åt. Lättare sagt än gjort, jag vet. Lyckas du så kommer hans beteende eskalera till en början, men håller du dig kall och gå vidare med livet så kommer det bli bättre.

En sån person känner in på detaljnivå att han har dig i sitt grepp, även om det på ytan verkar som att du struntar i honom.

Gå till psykolog eller så och ta hjälp med att börja distansera dig från situationen (känslomässigt)

• Anonym (C)

Det är bra, då har du gjort halva sträckan, gått vidare med livet på det ytliga planet! Ja som sagt, så fort han märker att han tappar greppet om dig, att du är trevlig osv, så blir det ännu mer intensivt. Men han vet att vad du än gör eller säger så är du kvar i hans våld. Jobba med att förlåta honom för att han beter sig så bara för att han inte vet bättre, han har det inte i sig. Med det sagt så betyder inte det att du accepterar vad som helst, men kan du hitta en gnutta förlåtelse eller till och med empati för mannen eftersom han uppenbarligen inte mår bra, så kommer det att hjälpa dig att sluta ta det på så stort allvar känslomässigt.

Hans födoämne är din smärta, rädsla, ditt förakt. Så vad du gör spelar mindre roll, det är vad du känner som är viktigt!

Läs eller lyssna på ljudbok; Lev livet fullt ut , av eckhart tolle, även om jag inte köper allt i boken så finns väldigt mycket bra där att hämta, den har hjälpt mig mycket.

Inse att du inte kan ändra situationen, det du har makt över är dig själv, börja där så kommer det att lösa sig.

Svar på tråden 3 års helvete och det blir bara värre