Bim Juli 2020
Jag är inte så van vid ÄL-tester men inte kan jag väl ha missat ägglossningen?
Visst ser det ut som att en stegring är på gång äntligen? :)
Jag är inte så van vid ÄL-tester men inte kan jag väl ha missat ägglossningen?
Visst ser det ut som att en stegring är på gång äntligen? :)
Första midsommarbebisen bekräftad!! Imorse bim-2 kunde jag inte hålla mig längre så jag tog test. Plussade!! Tog först ett rfsu vanligt som visade svagt men ändå tydligt positivt. Cb visade 1-2 v. Vilket borde passa bra för att jag tror jag hade äl runt 18-19 juni. Har så svårt att ta in detta. Hoppas lilla fröet får stanna kvar.
Hoppas det börjar rulla in fler plus i tråden snart! <3
Vad tror ni om det här äl testet? Nästan blankt igår vid 15 och idag vid 9.30 fick jag det här. Lite dålig på äl testande. Min fråga är när ska jag testa igen? Idag eller imorgon?
Testa under sena eftermiddagen idag för det där är nästan positivt, troligtvis blir det ÄL imorgon eller söndag. :) Har du fertilt sekret också?
Testa i eftermiddag/ikväll och imorgon och försök ligg. För mig brukar det där innebära att ägget släpper under nästkommande dag.
Kanon, det är ett väldigt gott tecken! ;) Allt som är väldigt halt, glidigt, stretchigt och/eller vattnigt är oftast fertilt, och äggvitan är guldet i det hela. Efter ägglossningen sen så blir det mer tjockt, klibbigt, klistrigt och/eller torrt igen och luktar mer syrligt som vanligt.
Mys på nu så håller vi tummarna!
Positivt ÄL test igår och negativt idag så tror min ägglossning skedde idag :) Så jag ändrar min BIM.
BIM JULI
1/7
2/7
3/7 soff92
4/7 Anonym(Längtar efter bebis)
5/7 Sanal1, Jenzia, Apoapo
6/7 Ann3h
7/7
8/7
9/7
10/7
11/7
12/7 Lillahjärtat2020
13/7 Loea
14/7
15/7
16/7 Anga
17/7 Link92
18/7 Emm94
19/7 Trio2021
20/7
21/7
22/7
23/7 hallonoj, barnlängtan
24/7
25/7
26/7
27/7 apan95
28/7
29/7
30/7
31/7 asplövet18
Hur lång lutealfas har ni? Jag är på äl+5 och BIM -6. När kan jag testa Gravtest som tidigast? (Ja jag skulle kunna vänta till bim men tålamod finns inte hos mig :)).
När man inte har tålamod och testar på tok för tidigt med ett testatidigttest! Men kunde inte hålla mig.. ser ni vad jag ser?? Äl+9/10
Bim+2 och idag tog jag två tester!!! Herregud jag kan inte tro att det är sant, jag är GRAVID :)
Efter flera gravkänningar efter denna ägglossning så gjorde jag ett tidigt test idag (kunde inte hålla mig längre) och jag är gravid! Så himla glad. Hoppas alla andra också får sina plus :)
Stort grattis:)
Vad har du haft för gravkänningar?
Hur många dagar brukar ni ha mellan ägglossning och bim? :)