Bim Juli 2020
Mensen kom precis så det blev ingen februari bebis för oss så vi satsar på en mars bebis! Andra försöket för andra barnet. Beräknad ÄL 10/7 och BIM 21/7. Så ett tag kvar för mig.
Mensen kom precis så det blev ingen februari bebis för oss så vi satsar på en mars bebis! Andra försöket för andra barnet. Beräknad ÄL 10/7 och BIM 21/7. Så ett tag kvar för mig.
På andra försöket nu för andra barnet och har köpt hem bidrottninggele (som jag tog när jag blev gravid på första försöket med dottern) och hoppas på bättre lycka denna gång. Har ÄL enligt min app NC 10 juli men har haft lite varierande cykler senaste 4 månaderna sen jag tog ut min pstav så min cykel är antingen 29 eller 35 dagar. Läste att någon skrev här att man inte ska testa ÄL test med morgonurin. Varför? Jag gjorde det förra månaden, när ska man testa?
Mensen tog slut i onsdags och nu är det dags för bebisverkstad.
Andra försöket för andra barnet. Vi kommer köra SMEP-metoden med start idag, jag ska äta folsyra redan nu och Äl testa från CD 10 (CD8 idag). Hade i april och maj menscykel på 29 dagar men i juni var cykeln 34 dagar (?!) så jag vet inte hur det blir denna månad men har bunkrat med ÄL test så jag ska börja testa på söndag iallafall. All-in.
Gör ni något "särskilt" eller kör ni bara på runt ÄL?
Ni som kör eller kört med ägglossningstest - hur länge har ni hållit er innan ni testat? Jag försöker testa två ggr om dagen nu för att inte missa ÄL men hittar ingen stegring än så länge och lurar på om jag egentligen måste hålla mig längre för att få mer koncentrerat urin?
Tycker det är svårt nu när det är så otroligt varmt och man dricker massa vatten för att inte få vätskebrist. Då kissar jag också mycket oftare och det blir svårt att hålla sig ens två timmar.
Ivf kliniker rekommenderar att testa på morgonen. Urinen kan vara för utspädd på eftermiddagarna och då behöver ni hålla er ungefär lika länge varje dag för att ge rättvisande resultat.
Haha hade nunnat vara jag som skrivit! Min mens tog också slut i onsdags, mina cyklar är alltid 29 dagar i vanliga fall men nu i juni blev den 33 dagar, så märkligt! Ska också börja testa med äl tester på söndag, första gången vi provar med det :D