Bim Juli 2020
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Aldrig skapat en tråd här förut, så hoppas jag gjort rätt! För oss med lite längre cykel så är det dags för nästa Bim i juli då mensen kom idag. Nya tag här!
Kul om ni hittar hit :)
Ni som kör eller kört med ägglossningstest - hur länge har ni hållit er innan ni testat? Jag försöker testa två ggr om dagen nu för att inte missa ÄL men hittar ingen stegring än så länge och lurar på om jag egentligen måste hålla mig längre för att få mer koncentrerat urin?
Tycker det är svårt nu när det är så otroligt varmt och man dricker massa vatten för att inte få vätskebrist. Då kissar jag också mycket oftare och det blir svårt att hålla sig ens två timmar.
Hej hej! Hoppar gärna in här. Är tyvärr osäker på när ungefär bim äger rum då jag tog ut spiral för en vecka sen. Vi kör inte med ÄL-tester i början.
Detta blir mitt tredje barn och mannens första och faktiskt det första planerade för min del(har två väldigt önskade små hoppsan sen innan), så spännande!
Mensen tog slut i onsdags och nu är det dags för bebisverkstad.
Andra försöket för andra barnet. Vi kommer köra SMEP-metoden med start idag, jag ska äta folsyra redan nu och Äl testa från CD 10 (CD8 idag). Hade i april och maj menscykel på 29 dagar men i juni var cykeln 34 dagar (?!) så jag vet inte hur det blir denna månad men har bunkrat med ÄL test så jag ska börja testa på söndag iallafall. All-in.
Gör ni något "särskilt" eller kör ni bara på runt ÄL?
Hoppar in här då mensen kom igår. Blir vårt 8e försök nu i juli. Fett less på att det inte blir något månad efter månad, men skönt att närma sig 1års gränsen så man ev kan få någon hjälp.
Fyller år två dagar efter bim så hoppas på ett plus som födelsedagspresent:)
1/7 H0nd3ndär
2/7
3/7 soff92
4/7 Anonym(Längtar efter bebis)
5/7 Sanal1, Jenzia, Apoapo
6/7 Ann3h
7/7
8/7
9/7
10/7
11/7
12/7
13/7
14/7 Trio2021
15/7
16/7
17/7
18/7 Emm94
19/7
20/7
21/7
22/7 Anga
23/7 hallonoj, barnlängtan
24/7
25/7
26/7
27/7 apan95
28/7
29/7
30/7
31/7
Ni som kör eller kört med ägglossningstest - hur länge har ni hållit er innan ni testat? Jag försöker testa två ggr om dagen nu för att inte missa ÄL men hittar ingen stegring än så länge och lurar på om jag egentligen måste hålla mig längre för att få mer koncentrerat urin?
Tycker det är svårt nu när det är så otroligt varmt och man dricker massa vatten för att inte få vätskebrist. Då kissar jag också mycket oftare och det blir svårt att hålla sig ens två timmar.
Jag läste i en annan tråd att man inte ska ha druckit något på 2 timmar för att urinen inte ska vara utspädd. Hellre längre men som minst 2 timmar. Men håller med om att det är svårt nu när det är så himla varmt.
När på dagen testar du? Jag brukade testa på morgonen men har läst att man tydligen ska testa eftermiddag?
Jag läste i en annan tråd att man inte ska ha druckit något på 2 timmar för att urinen inte ska vara utspädd. Hellre längre men som minst 2 timmar. Men håller med om att det är svårt nu när det är så himla varmt.
När på dagen testar du? Jag brukade testa på morgonen men har läst att man tydligen ska testa eftermiddag?
Hur lång cykel brukar du ha? Jag är på CD8 nu och ska börja testa på CD10 så jag är säker att jag inte missar. Har haft cykel på 29dagar tidigare månad men förra månaden hade jag 34 dagar. Vet inte vad som hände där, så vi får se vad jag har denna månad.