Inlägg från: Anonym (Tips från coachen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tips från coachen)

Försökt i snart 1,5 år. Ge upp?

Har ni testat IVF än? Innan man gjort några sådana försök behöver man väl inte ge upp. Och naturligtvis ska ni gå igenom en utredning först.

Missempi skrev 2020-06-03 18:34:38 följande:
    Får man göra ivf utan nån slags utredning först? Menar att de vill ta reda på äggreserven, blodprov och spermakvaliteten bland annat för att veta hur de ska lägga upp med ivf.
    En utredning är verkligen ingenting att behöva fundera på att hoppa över, det är så snabbt över. En fysisk undersökning av kvinnan, blodprov av båda och ett spermieprov verkar vara det enda som krävs, ja och så en hälsodeklaration.

IVF kan man även göra privat, då är det lite lägre krav kring t ex ålder, barn sedan innan osv.
    Missempi skrev 2020-06-03 18:46:45 följande:
    Jo jag vet det där å gått igenom själv. Och om man ska genomgå ivf så tror jag faktiskt inte man kan hoppa det. Tänkte mest på TS.
    Ja du ser. Nej jag ser ingen anledning att hoppa över den biten, sedan är ju IVF kanske inte det första man testar, just därför är ju en utredning väldigt bra för det kanske visar sig antingen vara något som är fel och kan åtgärdas på annat sätt eller så får man tillbaka att allt ser ok ut, men då kan man ändå gå vidare med IVF om man vill eftersom det tagit så lång tid.
Svar på tråden Försökt i snart 1,5 år. Ge upp?