Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Nån som orkar skriva nåra rader om hur allt går till med ersättning, flaskmatning, för och nackdelar osv? Vilket märke? Hur ofta? Hur tillreder man ens?! :)

Man behöver inte amma, vill bara tillägga det. Ingen ska fan lägga dig i det. Det är inge tabu. Det finns orsaker.

Jag använde baby semo 1 och 2. Hade mkt bröstmjölk och jobbade mkt också så för oss funkade det ha båda.

Det finns färdigblandad i små förpackningar. Sen finns det i pulver. Jag hade inte korrekta måtten hade mer vatten än pulvret.

Du märker när barnet är hungrigt

Fördelen du vänjer dem vid flaska om du har en partner hemma så är det bra så dem binder ett gemensamt band. Tyvärr kan jag inte se nackdelar av det.

Jag lät mina sova under natten. (Jag tycker endast vid behov)

Jag hade fler flaskor gjorde alltid rent efter flasmatning. Det är skönt och ha rena flaskor då kan man ta med sig ut. Värmdecupp vatten och hällde det i termos eller hade med mig färdigblandad i förpackning. Eller så hade jag bröstet =)

Det där är inviduellt från mamma till mamma. Från barn till barn. Jag tror att man får göra det successivt, konsekvens, tålamod, vänja vid flaska då kanske det blir lättare.

• Gameofthrones

Vatten först sen pulver det ska vara ljummet. Skaka.

Märket MUM. Är den bästa tycker jag dock

• Gameofthrones

Jag lade ner flaskan i spjälsängen med mina dem tog flaskan under natten. Inte som nyfött alltså det var då bröstmjölk.

• Gameofthrones
    Solblomma30 skrev 2020-06-02 17:25:40 följande:

Jag måste bara skriva att det är väldigt farligt att inte vara noga med doseringen av pulver och vatten. Om man tar för mycket vatten eller pulver så riskerar man att rubba saltbalansen i blodet på bebisen och i värsta fall för dör barnet. Ovanligt förstås, men det finns exempel på svenska barn sista åren som har råkat ut för det. Så man ska vara jättenoga med att blanda enligt receptet på förpackningen :)

Jaja, har många i familjen som har gjort det och när man har bröstmjölk så är det ingen fara.
Svar på tråden Nån som orkar skriva nåra rader om hur allt går till med ersättning, flaskmatning, för och nackdelar osv? Vilket märke? Hur ofta? Hur tillreder man ens?! :)