Känner ingen glädje
Jag vill egentligen mest bara skriva av mig.
Jag plussade i torsdags BIM+5. Jag hade förmodligen kunnat få ett positivt resultat långt tidigare eftersom jag har känt på mig det sedan 5 dagar efter ÄL. Jag vågade faktiskt inte testa eftersom jag var rädd för ett plus.
Jag borde vara glad men jag är livrädd och olycklig. Jag trodde jag skulle bli glad men det blev jag dessvärre inte.
Jag har haft två missfall det senaste året. Varit gravid två gånger i mitt liv och båda har slutat med missfall. Det första en MA som upptäcktes i v 12. Avstannat i v 7+6. Det andra 6 månader senare i v 6. Spontant. Det andra var okomplicerat och gick fort. Och jag tror att ägget aldrig började växa eller fäste fel. Gör ju såklart inte mindre ont för det.
Nu är jag gravid igen. Vi har försökt hela tiden så det är ingen överraskning. Men det enda jag känner är att jag hoppas missfallet kommer fort så vi kan få hjälp. Jag ska ju vara glad så jag förstår inte varför jag är så ledsen.
Jag letar tecken på missfall. Vid MA försvann symtomen och jag fick bruna flytningar och svettades kopiöst på nätterna. Vid det andra svettades jag kopiöst nätterna innan och sen blev jag dålig i magen och började blöda.
Nu svettas jag vissa nätter och dålig i magen vissa dagar och det är så starkt kopplat till missfall eller mens hos mig att jag knappt vågar gå på toaletten.
Jag försöker se positivt på det. Jag är 37 år gammal och jag kan ju bli gravid. Jag verkar inte ha speciellt svårt för det heller eftersom vi började försöka för lite mer än 1 år sedan och jag är nu inne på min tredje graviditet.
Det hade varit värre om jag hade haft svårt för att bli gravid antar jag. Kan jag blir gravid så ökar ju sannolikheten att jag får behålla en graviditet och det kanske är lättare att avhjälpa ett eventuellt problem som orsakar missfall än att ha svårt för att bli gravid.
Att tänka så gör ju dock inte min oro och rädsla bättre hur mycket jag än försöker.
Jag har ringt MVC och fått tid för hälsosamtal. Är lovad ett tidigt UL men jag vet inte ens om jag kommer ta det erbjudandet för finns det inget där inne som är livsdugligt så spelar det ingen roll. Man kan se ett hjärta slå men två timmar efter kan det sluta slå så det skulle innebära en falsk trygghet och förmodligen en mycket hårdare smäll om det avstannar.