• Anonym (Anna81)

Bonusbarnen vill inte vara hos oss.

Hej!

Jag har bonusmamma till 2 barn, 3 år och 6 år.
    Jag har två barn sedan tidigare 7 år och 9 år. 
    Vi har flyttat ihop för ca ett år sedan.
    Innan dess var allt bra.
    Nu är allt bara jobbigt och fyllt med konflikter.

Bonusbarnen saknar sitt gamla hem då de bodde ensamma med pappan. De vill bara bo hos sin mamma (de bor hos oss varannan vecka). De tycker allt är bättre hos mamma. Godare mat. Godare glass. Allt är bättre. 

Vi har gjort allt för att de ska ha det bra. Barnen har fått varsitt rum och vi bor i ett fint barnvänligt område med stor uteplats nära deras skola.

Mina barn och jag har fått anpassa oss och flyttat till dom och lämnat vår stad.

Jag har alltså gett upp mycket för den här familjen och tycker allt bara är så otacksamt. 

Det tär på relationen med min kille också när det bara är gnäll och inget är bra. 

Det är mest min sambos treåring som  är värst och trotsar om precis allt. Hans 6åring är mer rättvis men man märker ändå att han också föredrar mamman före pappan.

Jag räknar dagarna till veckorna de är hos mamman.Och har ångest för att komma hem till tjafset.
    Så tråkigt för mina barn som är väldigt enkla och tacksamma och tycker allt är bra. Men de blir också ledsna och trötta på allt gnäll, särskilt då från minsta barnet. De stänger då in sig på sina rum.

Mina barn är väldigt lätta att ha att göra med och vi har alltid kunnat gå på restaurang och hittat på mycket saker. Nu känns det som vi inte kan göra nånting för treåringen förstör och bara gnäller.... Han kan man absolut inte ta med på restaurang för inget skulle duga och han skulle bara skrika efter sin mamma. 

• Svar på tråden Bonusbarnen vill inte vara hos oss.
  • Mrs Moneybags

Förstår att det är jobbigt...
    Men en treåring kan knappast förväntas vara tacksam i ett större perspektiv, eller ens en sexåring. De är små barn som har fått livet vänt upp och ner, precis som dina egna barn. Alla hanterar det olika. Den lille är ju bara tre, det är klart han skriker efter mamma. 

Det är såna här historier som gör att jag troligtvis aldrig skulle bo ihop med någon ny och ha små barn samtidigt. Det skulle i så fall bli efter att mitt barn och hans barn vuxit upp och flyttat ut. Verkar enklast så...

• Anonym (D)

Det är konstigt att ni ?bonusmorsor? alltid har ungar som uppför sig perfekt och bonusbarn som är som jäveulens avkomma.

Flytta om det inte passar. Det är en jävla treåring det handlar om. Barn i den åldern kan vara otroligt trotsiga och det blir givetvis inte bättre nu när de dessutom uppenbarligen inte mår bra i situationen. De trovs inte med att du är där. Lika lite som du tycker om att bo ihop med dem tycker de om att bo ihop med dig. Lösningen är att göra slut och flytta isär eller flytta isär och vara särbo. Och hur du kunde flytta dina barn land och rike runt från allt de kände till, för en man som dessutom redan har barn själv fattar jag inte och kommer inte fatta. Sådant beteende är extremt naivt och egoistiskt. Men tyvärr är det många idag som inte förstår det och sen hamnar de i helvetessituationer och alla inblandade mår dåligt. Allt för att ni är kääääära.

• Anonym (Anna81)

Har inte flyttat land och rike, har flyttat nån mil.

Men okej tack för era svar.

Fick mig att må mycket bättre.

• Anonym (Anna81)

• Jemp

Jag håller med. Småbarn kan vara jobbiga och tära på relationer, ja. Och föredra den ena föräldern, fullt normalt även om det såklart är tråkigt.

Vad har treåringen att vara tacksam för? Att hen ska vara nöjd och tacksam för att ni har "offrat' er och flyttat dit för att bo med dem är för komplicerat och för mycket begärt av en treåring oavsett om hen tycker om att bo med er.

• Mrs Moneybags
    Anonym (Anna81) skrev 2020-05-28 10:37:17 följande:

Jag är ledsen, visste inte att det var en pepp-tråd. Men det förstår du väl att en treåring kan sakna mamma och inte är särskilt bra på att visa tacksamhet? Det är som det är. Treåringen är ju i princip nyss född och har redan varit med om en skilsmässa och ny bonusfamilj osv. Det är rätt mycket att hantera även för en vuxen. Separationsångesten kommer som ett brev på posten och triggar säkert sexåringen också. 
  • Anonym (-)

Vi hade samma problem. Vi valde då att sälja huset och köpa en varsin radhuslägenhet där vi ansökte om lov att slå in en öppning för en dörr mellan resp. lägenhets vardagsrum (de ligger vägg i vägg).

Så vi bor som i samma radhus, med en dörr mellan vardagsrummen (precis som vi har dörrar till sovrum och allt möjligt), men vi har samtidigt varsina ytterdörrar och varsina lägenheter.

Det funkar jättebra för oss. Numera har vi plockat av dörren mellan vardagsrummen så det bara är som en passage och möblerat det till ett och samma vardagsrum.

• sextiotalist
    Anonym (Anna81) skrev 2020-05-28 10:22:39 följande:

Hej!

Jag har bonusmamma till 2 barn, 3 år och 6 år.

Jag har två barn sedan tidigare 7 år och 9 år. 

Vi har flyttat ihop för ca ett år sedan.

Innan dess var allt bra.

Nu är allt bara jobbigt och fyllt med konflikter.

Bonusbarnen saknar sitt gamla hem då de bodde ensamma med pappan. De vill bara bo hos sin mamma (de bor hos oss varannan vecka). De tycker allt är bättre hos mamma. Godare mat. Godare glass. Allt är bättre. 

Vi har gjort allt för att de ska ha det bra. Barnen har fått varsitt rum och vi bor i ett fint barnvänligt område med stor uteplats nära deras skola.

Mina barn och jag har fått anpassa oss och flyttat till dom och lämnat vår stad.

Jag har alltså gett upp mycket för den här familjen och tycker allt bara är så otacksamt. 

Det tär på relationen med min kille också när det bara är gnäll och inget är bra. 

Det är mest min sambos treåring som  är värst och trotsar om precis allt. Hans 6åring är mer rättvis men man märker ändå att han också föredrar mamman före pappan.

Jag räknar dagarna till veckorna de är hos mamman.Och har ångest för att komma hem till tjafset.

Så tråkigt för mina barn som är väldigt enkla och tacksamma och tycker allt är bra. Men de blir också ledsna och trötta på allt gnäll, särskilt då från minsta barnet. De stänger då in sig på sina rum.

Mina barn är väldigt lätta att ha att göra med och vi har alltid kunnat gå på restaurang och hittat på mycket saker. Nu känns det som vi inte kan göra nånting för treåringen förstör och bara gnäller.... Han kan man absolut inte ta med på restaurang för inget skulle duga och han skulle bara skrika efter sin mamma. 

De är små, båda i olika utvecklingsfaser. Jag är rätt säker på att vi är många som undvek restauranger när våra telningar var i trotsåldern.

Sedan finns det barn som är lättare och barn som är mer krävande.

Dina barn kan absolut tillhöra den förra gruppen och hans barn mer krävande.

Det är nog som barn är mest i den åldern
  • Anonym (Anna81)

Nej pepp-tråd vet jag inte, men jag sökte kanske mer råd och tips.

• Anonym (Anna81)
    sextiotalist skrev 2020-05-28 10:50:04 följande:
    De är små, båda i olika utvecklingsfaser. Jag är rätt säker på att vi är många som undvek restauranger när våra telningar var i trotsåldern.

Sedan finns det barn som är lättare och barn som är mer krävande.

Dina barn kan absolut tillhöra den förra gruppen och hans barn mer krävande.

Det är nog som barn är mest i den åldern
    Ja absolut. 
    Alla barn är olika. 
    Kan gå på restaurang med mina barn och eller min kille och försöka hitta något kul som treåringen gillar. 
    Han är glad när vi spelar fotboll och har sina glada dagar också. Så jag får hålla ut!
Svar på tråden Bonusbarnen vill inte vara hos oss.