Bonusbarnen vill inte vara hos oss.
Hej!
Jag har bonusmamma till 2 barn, 3 år och 6 år.
Jag har två barn sedan tidigare 7 år och 9 år.
Vi har flyttat ihop för ca ett år sedan.
Innan dess var allt bra.
Nu är allt bara jobbigt och fyllt med konflikter.
Bonusbarnen saknar sitt gamla hem då de bodde ensamma med pappan. De vill bara bo hos sin mamma (de bor hos oss varannan vecka). De tycker allt är bättre hos mamma. Godare mat. Godare glass. Allt är bättre.
Vi har gjort allt för att de ska ha det bra. Barnen har fått varsitt rum och vi bor i ett fint barnvänligt område med stor uteplats nära deras skola.
Mina barn och jag har fått anpassa oss och flyttat till dom och lämnat vår stad.
Jag har alltså gett upp mycket för den här familjen och tycker allt bara är så otacksamt.
Det tär på relationen med min kille också när det bara är gnäll och inget är bra.
Det är mest min sambos treåring som är värst och trotsar om precis allt. Hans 6åring är mer rättvis men man märker ändå att han också föredrar mamman före pappan.
Jag räknar dagarna till veckorna de är hos mamman.Och har ångest för att komma hem till tjafset.
Så tråkigt för mina barn som är väldigt enkla och tacksamma och tycker allt är bra. Men de blir också ledsna och trötta på allt gnäll, särskilt då från minsta barnet. De stänger då in sig på sina rum.
Mina barn är väldigt lätta att ha att göra med och vi har alltid kunnat gå på restaurang och hittat på mycket saker. Nu känns det som vi inte kan göra nånting för treåringen förstör och bara gnäller.... Han kan man absolut inte ta med på restaurang för inget skulle duga och han skulle bara skrika efter sin mamma.