• Mortiscia80

Var detta mitt livs sista mens ?

Vilken dag är du på nu i din cykel? En normal cykel kan variera kraftigt, ända upp till 35 dagar, utan att det är något konstigt.

Du skulle vara ett medicinskt mirakel om du skulle komma in i klimakteriet innan du ens är 30 så släpp den tanken. Det finns troligare förklaringar i så fall.

Du har ju inte ens tagit ett graviditetstest, så gör det. Det finns inget som säger att din ägglossning helt slutat, annars skulle inte läkaren föreslå provrör. Det finns liksom inga ägg att stoppa i röret om du inte har några kvar. Bara för att du inte hade ägglossning just den månaden ni tog prover betyder inte att du aldrig har det, det är normalt att inte ha ägglossning ett par gånger om året åtminstone.

Sedan kan hög och långvarig stress ha en inverkan. Om ni hållit på i två år så kanske det påverkar dig mentalt vid det här laget.

• Mortiscia80
    Rbcc93 skrev 2020-05-27 14:49:58 följande:

Jag försöker bli motiverad av det du skriver, men det är så svårt. För totalt sett 4 månader på streck förra året var det ingen ÄL och vi har ju testat det här året också, samma resultat :(

Är på dag 31 nu. Låter nog inte så mycket men mensen är ju ALLTID regelbunden och jag har inte ens fått den där ''varningen'' som jag får varje månad.

Jo, men anledningen till att jag inte tar ett grav.test är för att vi inte har haft sex den här månaden. Låter ju sjukt tragiskt, men det beror på 2 bortgångar inom familjen på superkort tid. Så stämningen har inte varit där, därför vet jag att jag inte är gravid.  

Tack för att du tog dig tid att svara, sätter stort pris på det.

En gång var min cykel 40 dagar lång ;) Och jag är absolut inte i närheten av klimakteriet, trots att jag är märkbart äldre än dig.

När börjar du testa i cykeln? Jag höll koll på min ägglossning en period och snabbaste utslaget kom redan på dag 6 (!), så det kan ju vara så att den är väldigt oregelbunden eller tidigt/sent i cykeln så du missar av den anledningen.

Ok! Då förstår jag att du inte testat för graviditet. Beklagar sorgen så klart. Sådant kan absolut ha en stark inverkan på kroppen också, så du vet.
  • Mortiscia80
    Rbcc93 skrev 2020-05-27 15:59:25 följande:
    När jag testade i äl så testade jag alla dagar i cykeln under tre månader, förutom just dagarna när mensen var. Både led ClearBlue och sån pappers-sticka.
    Men du fick inget utslag alls? Stickor upplever jag som väldigt svåra att tyda, de digitala är bättre. Men inga glada gubbar på tre månader, fasta eller blinkande? Mycket märkligt... Lycka till hos gyn!
Svar på tråden Var detta mitt livs sista mens ?