Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

Kroppen tror jag är gravid, men vet att jag inte är det

Du kan skicka in blodprov själv till Werlabs för koll. Tycker du ska göra det så du får lite svar.

• Pimpinellan

Är det inte bättre att få svar då en gång för alla än att slippa undra och hoppas och inte veta? Det kanske inte alls är förklimakteriet, kanske bara nån rubbning. Ta mod till dig!

• Pimpinellan
    Vichy skrev 2020-05-24 22:31:45 följande:
    Jo det är klart. Har försökt i många veckor nu att lägga det åt sidan. Har ju stressat kroppen förut och kanske varit skengravid förut med. Men aldrig så här starkt.

Det är så taskigt att samma symptom som kan vara på en graviditet kan också betyda klimakteriet eller bara inget alls.. hur sjutton ska man då kunna lugna ner sig.

Men när alla i sjukvården säger när man tar modet till sig och kontaktar dem att det bara är att vänta också så tvekar man ju..

Kan inte bara mensen komma då om man nu inte är gravid?!
     Vården brukar vilja att man väntar med att söka hjälp tills mensen varit borta ett halvår. Men hur folk ska stå ut med att inte veta på flera månader, det skänker de inte en tanke! Just därför så många söker hjälp privat. Eller tar prov via Werlabs. Nästan vilket svar som helst är ju bättre än ovissheten månad efter månad.
    Mensen kommer till slut oavsett vad som var felet. Men det är ju inte regelrätt mens utan bara att kroppen stöter ut gammal slemhinna. Först efter det kan man börja om.
Svar på tråden Kroppen tror jag är gravid, men vet att jag inte är det