Inlägg från: Anonym (nej, val är val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej, val är val)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (LM) skrev 2020-05-23 16:15:52 följande:
    Fast om du har hängt med i vad som har hänt vid dom senaste tillslagen vid bordeller dom senaste veckorna i operation torsk har du säker hört att vid två av tillslagen  fann  dom 7 resp 6 st unga både flickor och pojkar  under 18 år som jobbade med prostitution varav den yngsta var 13 år.
    Tror knappast att dom unga tycker att det är så himla roligt att ha sex med äldre personer.

Det finns dom som är tvingade och det finns dom som gör det för pengars skulle dvs dom gör det för att kunna försörja sin familj hemma, det är oftast dom fattigaste familjerna.

Det är inte många prostituerade som gör det för att det är så roligt utan dom ser ingen annan utväg. Väldigt få gillar att ha sex med främlingar 10-15 ggr dagligen och dom får ju inte ens behålla så mycket av pengarna då det mesta går till hallickarna.

Paolo borde ha insett att när han är en känd person kommer det att pratas och skrivas om honom, inte för ett ögonblick verkar han ha tänkt på sin ganska så nya flickvän/ sambo inte heller att hans barn ska få höra att han går till bordell, Han borde ha förstått att han skulle förlora många jobbuppdrag om allt kom fram.
    Visst får han ta mer stryk än dom andra som också åkte fast men så är det när man är känd, hans familj får ta konsekvenserna av hans val på ett helt annat sätt dom andras familjer.
    Dom andras fruar/sambos och flickvänner kanske väljer att lämna men ingen behöver veta varför, Paolos flickvän får leva med att alla vet att hennes pojkvän gått till bordell, han verkar inte ha tänkt på hur det känns för henne.
    Jaha.. Om det är så. Vart kan man läsa mer om operation torsk? Hemskt om det är så.. Hmm.
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 22:28:09 följande:

Mitt ogillande av Bard är så genuint att jag eg. inte vet vad han står för. Orkar inte med att lyssna på gubben. Verkar iof smartare än Paolo, men det säger inte mycket. Onegripligt att han får media-tid.

Bard är en frisk fläkt i detta ämne! Jag håller totalt med honom! Han vågar också stå för sina åsikter. Han behövs verkligen! Ännu fler sånna behövs. Som talar upp och öppet.
    Anonym (Tips...) skrev 2020-05-31 11:55:43 följande:

Jag har ett tips till Paolo Roberto. Byt namn till Abdallah. Feministerna har varit tysta som möss angående alla våldtäkter utrikesfödda begår mot kvinnor.

Jag håller med. Bullshit. Klart det är fel om någon våldtar. Nu har inte Paolo våldtagit någon, men dom invandrare som våldtar eller har gjort ska utvisas direkt! Omgående! Sen är jag för återvandring av invandrare som vill med.. Jag är långt ifrån rasist, men går på statistik nu enbart! Det är alldeles för många invandrare i sverige nu och det är faktiskt dom som våldtar mest enligt statistiken.. Då ska dom utvisas direkt, men jag förmodar att sverige redan jobbar så poliserna.. Om inte vore det idioti. Men såklart feminister också är emot invandrare som våldtar! Vem är inte det? Ut med dom bara.
    Anonym (Askedon Roberto) skrev 2020-06-01 08:10:13 följande:

NEJ, jag är Paolo Robertos son och jag tycker att du ska ta ner din kommentar genast! Jag blir ledsen

Va? Vem och vilken kommentar? Om det nu är så, kan du inte kontrollera vad andra tycker och tänker killen.. Det är bara så att alla har yttrandefrihet och du kan inte kontrollera det. Ha det fint.
    Anonym (Totte) skrev 2020-06-01 08:04:21 följande:

Jag undrar bara lite... varför säger dom att det är våldtäkt? Tjejen skriver på sin sida att hon säljer sex och Paoulo har köpt sex.

Det är förbjudet att köpa sex men tillåtet att sälja ??

Om hon säljer sex, varför är det då våldtäkt?

Jag får inte ihop det? Ni får gärna berätta sammanhanget.

Det är typ feminister som snackat om att det kan va "oaktsam "våldtäckt".. Vilket jag tycker är bullshit. Nån ny "lag". Våldtäckt är om en tjej säger nej, och nån våldtar. Paolo har INTE våldtagit någon. Det är mest byråkrati och skitsnack detta. Rykten sprids väl sen med om att paolo "våldtagit nån" vilket är skitsnack hela vägen. Det är förmodligen feminazis som börjat med detta. Eller att han satt i en intervju och sa saker om att "hon ville inte vara där" och sånt.. 

Men han har inte våldtagit nån, så det är mer.. Missförstånd och skitsnack mest. 
    Och det är lagligt att sälja , men inet att köpa. Konstigt jag vet.. Jag är för legalisering om dom får bra jobb villkor, men lär inte bli så. Han har i princip vart otrogen. Mest det. Om dom nu va tillsammans och han hade nån han va otrogen emot.. Vet ej.
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 21:08:32 följande:
    Inte en "lag" utan en lag.

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/brottsbalk-1962700_sfs-1962-700
    Ja tydligen.. Men jag ser våldtäckt som dess mening i betydelsen. Ändra namnet på lagen till oaktsam istället! Det är min poäng. Ta bort ordet våldtäckt.. 
    Om nån skulel ha sex med en prostituerad och inte veta omständigheterna och hon säger: "Kom och ta mig, jag vill ha dig nu."
    Men sen får man veta att man vart dömd för "våldtäckt" efter det, även fast hon log och allt. Nej, det är inte rätt för mig. Ordet VÅLD TÄCKT. Låter som nån täcker över nån med våld och tvingar till sex.

Så byt gärna namn på lagen, det är allt. Lätt att blanda ihop och missförstånd kan hända.
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 22:50:30 följande:
    Våldtäkt. Till att börja med.
    Missa det. Våld täkt. Våldtäkt. Ja... Resten då? Till att börja med, men för det andra?
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-01 23:20:10 följande:
    Man vill bredda begreppet. Det ser inte bra ut att nästan alla "klassiska" våldtäkter begås av en homogen minoritet. Breddar man begreppet kan man lura sig själv att "alla män" kan vara våldtäktsmän.
    Det tror jag inte är saken, men dom borde ta bort ordet våldtäkt ur lagen helt klart. Det är missvisande och orättvist tycker jag mot dom som råkar ut för det, när dom upplevde saken som motsatsen kanske.
    Mer att det enbart handla om okunskap (oaktsamhet) när det gällde boende situationen eller annat för den dom haft sex med.

Varför inte bara kalla det oaktsam?
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 18:33:45 följande:
    Trösta honom? Give me a break. Jag hoppas han aldrig mer får vara med i tv4, men tror att han är det innan året är slut. De hycklarna slår ju alla rekord.

Det är jätteroligt. Många kvinnors favorit fast för sexköp, jag kan inte sluta skratta.
    Jag tycker han ska få jobba på tv4. Han har bara köpt sex, det är allt.
    Men tv 4 är alldeles för PK. Så paolo förtjänar ett bättre jobb än tv4 enligt mig..
    Ungefär såhär:

">

Vem kollar ens på tv4? Inte jag iallafall. 
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp