nénuphar skrev 2020-05-16 05:25:46 följande:
Ok. Då ska du få svar. NEJ jag tror INTE man kan förbättra situationen för sexarbetare. Däremot tror jag att man kan utrota eller i alla fall minimera grogrunden för att prostitution existerar genom att motarbeta ekonomiska klyftor och jobba för att människor inte ses som handelsvaror. Här kom ju du då att snacka om val och valfrihet men det finns ju en hel massa korkade saker människor gör mot sig själva helt utan incitamentet brist på pengar. Valfrihet måste alltid ställas i relation till vilka möjligheter individen har att välja utifrån (och mellan). Och jo- det är en störning i utvecklingen att inte inse att det är fel att köpa någon annans kropp bara för att man kan.
Man köper aldrig en annans kropp sålänge dom har ett val.
Men tyvärr existerar det dom som tvingar tjejer till att ha sex på något vis, genom att kanske hota deras familjer, och sånna ska dödas rakt av... Nack skott på dom.
Men som thai massage säger vi. Om dom erbjuder happy ending eller vill ligga är det definitivt deras val! Men efter att ha läst detta med att prostituerade kanske kan vara tvingade av nån hallick eller så... Och ha sex. Då kommer jag aldrig ha sex och Sverige med en prostituerad. Aldrig haft det dock, enbart i Tyskland, men dom var inte tvingade!
Sen är det omöjligt att köpa någon annans kropp fattar du väl. Man kan köpa en tjänst, men man kan inte tvinga sig på en tjej sen. Det ska vara samspel och man ska fråga hur hon mår och hur det känns...
Sen finns det väl idioter till killar som ser dom som nån "kött marknad" så.. Med tanke på detta ska prostitution vara olagligt, eller det beror helt på hur man bäst stoppar detta. Jag tror visst att man kan förbättra situationen om det är lagligt över hela världen! Då kan alla prata om det öppet och angagera sig. Istället för att det ska vara tabu, hemligt och olagligt.
Folk vågar skriva mer fritt om ämnet med!
Denna tjej jobbar ändå för att göra sex arbete bättre. Vad tycker du om hennes kanal då? Hon gör vad du tror är omöjligt. Jag tror vi kan förbättra för kvinnor när det gäller sex arbete iallafall!
www.youtube.com/channel/UCMl6gE-PPKdjIWgJaNlvK3w
Vad tycker du om henne och hennes kanal undrar jag?