• pyssel

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 20:45:14 följande:

Klart jag inte har den förenklade syn på kvinnor som jag torgför här.

Det verkar som det finnas bad boys som tilltalar dig, stämmer det? Även om Paolo inte är en av dem?

Det finns definitivt en hel drös med kvinnor som gillade Paolo. Ingen tror väl att det är män som ville se honom träna i tv4 på mornarna?

Där har du en väldigt förenklad syn på män! Det är väl "fett som gråter" som tilltalar dem! Något förenklat om en viss sort: *Vaknar, kollar insta o twitter om de är uppe samtidigt/före PR. Bränner iväg till gymmet innan jobb. Tanten tar ju ungarna. Snackar lite skit om feminister på jobbet. Gör "lagom mkt" där. Mer mun än öron. Gillar att överrösta, särskilt andra män de tycker är "lite svaga". Sedan lite familj men mest egenvård. Gonatt. Repeat*

Det finns många sorters män som tilltalar mig. Och "bad" kan vara ett utseende snarare än "kriminalitet som livsstil", om det nu ska vara något att ha. Även om det nu inte är något jag har som specifik preferens. Kvinnor/jag kan f.ö tilltalas av en hel del som många män betecknar som töntigt. Men detta är töntigt och inte tilltalande: Arrogant och självupptagen (ja ful i tillägg), slå mynt av gamla synder, tajt offerkofta och mkt antifeminism, raljant fast plump, aldrig kvick. Nej, bara nej, till alla "bad boys" av den sorten. Det finns några stycken. Det bor ofta en övervintrad mobbare i dem också.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel

Både trist och provocerande att se att exet Elin köper den patetiska ursäkten "självskadebeteende" och vill "hjälpa". Säkert inte ex så länge till heller.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Op4wqb/elin-harkonen-mitt-liv-har-rasat-igen-men-varre-saker-har-hant

"Jag har läst psykologi och hade själv ett självskadebeteende efter min brutna nacke." Suck, dessa kvinnor som vill förstå och hjälpa de som skadat både dem själva och andra. Som om inte dubbla bedrag vore nog. Självbedrag också.

#inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-19 01:27:01 följande:

Oaktsam om andras livssituation. Ej vetsam. Oförsiktig. Hade ej alla fakta om andras situation. Trodde hon ville ligga frivilligt, men visste inte. Oaktsam.

Det är därför det heter "oaktsam våldtäkt". Inte bara "oaktsam", förstås. Du måste väl förstå att brottet måste ha ett namn? Man kan inte heller bli dömd till "grov". Adjektivet beskriver graden. "Grov våldtäkt", "grov misshandel".
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-19 23:44:24 följande:

Nej nej!

Det var inte våldtäkt! Våld täkt. Man täcker en kvinna med våld och tvingar henne till sex låter ordet som?

Oaktsam = visste inte. Logik..

Hon kanske ligger där kåt och säger "kom och knulla mig NU. Vill ha hela dig."

Nån tar henne, och dom får orgasm! skönt! Går iväg med leende.

Sen får han reda på att hon har en skum situation och en boss säger vi. Hur fan är det "våldtäkt"? Helvete heller. Våldtäkt är grovt. Inte ovetande. Döp om till... Hmm. "Samvilligt sex, ena ovetandes om andras situation"

Eller! Oaktsam Samvilligt sex! Det går jag med på!

Tur att det inte är du som ska gå med på saker.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-19 16:30:25 följande:

"Självbedrag"?

Hon säger det själv i podden.

Hon vet att hon kommer att provocera just för att hon inte följer den mall som andra människor kräver att hon ska följa. 

Hon talar om hatet och det negativa som skrivs om henne i sociala medier också.

Podden här:

poddtoppen.se/podcast/1517794170/assefa-schlingmann/2-hur-finner-man-ljuset-i-morkret

Svårt att hitta en starkare och mer inspirerande förebild - man som kvinna.

Ursäkta min brytning. "Självbedrägeri" är det förstås på svenska. För särskilt insiktsfull om son pojkvän är hon ju inte med korten på bordet heller. Eller ett kort, för resten av leken blundar hon för. Hon bedrar sig själv och försöker upprätthålla både självbilden och bilden av förhållandet, genom att intala sig hans lögner om ett självskadebeteende. Det är inte provocerande att inte "följa mallen". Det är provocerande med personer som låter sig luras av avslöjade idioter genom att kopiera idioters ursäkter och göra en omskrivning att de "inte följer mallen" när de är ihop med idioter som skadar andra. Att använda sitt eget självskadebeteende som förståelse för torskande är en spottloska mot traffickingoffer eller de som dragits in i prostitution genom självskadebeteende. Vid närmare eftertanke passar de väl rätt så bra ihop då i denna "magi" [av självskador], eller vad hon kallar det.
    Pope Joan II skrev 2020-06-18 18:01:50 följande:

Ja, det blir säkert en vända till med de där två. Å andra sidan står det väl fler på kö för att trösta honom, kanske kan inte Elin konkurrera med dem. 

Tecum skrev 2020-06-19 16:47:43 följande:

Inte oväntat alls. Män som PR blir alltid förlåtna av kvinnor. Frågan är hur länge hon duger åt honom, inte tvärtom.

Ja, hon kommer förstås fortsätta att bli utbytt. Antingen bakom ryggen, som hittills, eller i fullt dagsljus.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-20 18:38:32 följande:

Det var inte ditt stavfel jag avsåg utan det faktum att du nedvärderade, och fortsätter, att nedvärdera en kvinna baserat på att hon gör ett annat val och har ett annat synsätt än vad du har.

"Självbedrägeri" och "låta sig luras" är ju bara något som uppstått i din hjärna baserat på dina känslor, fördomar och värderingar.

Jag kallar det självbedrägeri att rationalisera hans otrohet och torskande som "självskadebeteende" och t.o.m identifiera sig med det. Hon inser nog inte vilken människosyn på riktiga offer hon ger prov på med sådana ursäkter. Men framförallt är det synd om henne att hon låtit sig duperas av sin gamle älskare att tro att det är ett självskadebeteende för att hon betyder så mkt att han måste förstöra det. En sorglig historia om en ung tjej som framstår som dum men antagligen inte alls är det utan sårbar och lättmanipulerad. Ingen ung, normalt funtad tjej med egen försörjning vill ha en dubbelt så gammal torsk som pojkvän.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-21 01:24:03 följande:

Va? Jag skulle aldrig gå med på något jag inte vill. Det är självrespekt så..Och om några försökt tvinga mig att ha sex teoretiskt säger vi, hade jag mördat dom i självförsvar och tagit mig därifrån. Överlevnad. Men jag tror inte tjejer är under sånna situationer där nån har pistol hot i annat rum eller va man ska säga. Finns inget sjukare än sånt. Sex ska vara frivilligt..

Men iallafall. Ingen skulle kunna tvinga mig till något. Jag hade lyckats flytt eller mördat dom tror jag.. Under hot eller tvång med vapen. Jag går inte med på något jag inte vill så fattar inte va du menar..

Det är inte du som ska "gå med på" hur lagen är skriven, var det som avsågs.

Men över till dina actionfantasier, så givetvis hade du gjort så, så snart din värdighet var hotad.

"Efter fyra ligg på en kväll, under tvång, men med ruskigt attraktiva kvinnor tog jag en välbehövlig natts sömn mellan dunbolstren, bokstavligen tömd och utpumpad. Föga visste jag då vad morgondagen hade i sitt sköte. Redan vid lunchtid blev jag beordrad att ta emot en kund. In kom en kvinna jag alls inte tände på, milt uttryck, och min hallick dröjde sig kvar i dörröppningen. Alla mina försök att övertala kvinnan att träffa Hans, som hon köpt förra veckan, var förgäves och möttes med skratt och hårda nypor. Fysiskt överlägsen som jag är började jag, dock med viss möda, ta mig mot dörren, men blev stoppad av en pistolmynning. Stärkt av kvällens härliga övningar, men nu med min värdighet hotad, lyckades jag på rent adrenalin vrida pistolen ur hans stora näve och samtidigt ta en kombination av olika stryptag på både kunden och hallicken. När de låg orörliga på golvet tog jag det säkra före det osäkra."

Japp, för det gjorde du ju: Tog pangaren o pangade dom, helt säkert. Ströp dom en extra gång oxå, for sure.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 10:20:41 följande:

Jo det är världens äldsta yrke. Det finns till exempel nymfomaner som säljer sex, eftersom de tänker att de lika gärna kan få betalt för att göra det de gillar. Sen finns det de som inte gillar det särskilt mycket, men väler ändå att göra det för pengarna. Jag gillar inte att städa, men behöver jag pengarna så kan jag absolut tänka mig att jobba som städare.

"Världens äldsta yrke", vilken klyscha. Världens äldsta yrke är väl snarare att plocka bär.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 12:24:31 följande:

På stenåldern var det nog många kvinnor som villigt särade på benen mot mat, beskydd, och värme. 

Villigt och som en affärstransaktion får vi låta vara en osäker historieskrivning och mer rena (egna) spekulationer. Att kvinnor inte var hjälplösa fälllsittare utan också arbetade finns det däremot mer om.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:00:22 följande:

Just att sälja sex till andra män när man är hetero är nog inget att rekommendera. Men hade jag varit gay eller bisexuell så kanske jag hade övervägt det.

Inte att rek att sälja sex till män öht. Som heterokvinna hade jag hellre sålt sex till kvinnor. Att det är läggningen som spelar roll över säkerheten, ja det är ett typiskt manligt heteroperspektiv från män som aldrig sålt och fantiserar om den villiga horan.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 11:22:19 följande:

Jag är övertygad om att det finns horor som är nöjda med sina liv. Det finns nymfomaner som studerar eller jobbar och säljer endast sex som en sidoinkomst. 

Hypersexuella störningar är per definition något som inverkar negativt på andra livsområden.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-27 17:17:50 följande:

Det var riktat till alla feminister som hatade på paolo online för detta och allmänt till feministerna. Kolla t-shirten:

DOWN WITH THE PATRIARCHY!

.

Suger han av Jesus eller vänder han andra kinden till..?.. hard to tell.. så många möjligheter...
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-27 21:21:15 följande:

Vänder kinden. Han blir tröstad av jesus, men feministen ser ut som en typisk feminist. ;)

Det var en riktig högoddsare att du skulle greppa innebörden.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-27 21:36:59 följande:

Ganska självklart för mig att se det i början, men du får ha din fantasi om män så för dig. Tjaba

Googla "högoddsare" (och "avsugning")
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-28 14:26:11 följande:

Nej det tänker jag inte göra. Jag delar inte dina fantasier så när det gäller män, och jag tycker om kvinnor. Ha det.

Jag tycker det är grymt av dig att förespråka avsugningar av religiösa storheter som botgöring. Det om något är att "vara nazi" mot män. Fy för sånt manshat :(
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-08-29 17:30:14 följande:

Jag vet än igen inte vad du pratar om.. det är ingen som suger av någon på bilden, utan det är en som står på huk och blir tröstad av jesus. Men du ser vad du ser, och det får du hålla för digsjälv. Så nej tack. Ha det.

Klart du inte vet. Katoliken P knäböjer som en liten [skändad] korgosse. Ett lämpligt straff. Bilda dig lite så klarnar alla möjligheter du intet ont anande bjöd på.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel

www.expressen.se/nyheter/feminismen-ar-det-skadligaste-som-hant/

Så var det dags igen för den "självskadande" och självcentrerade PR att fyra av några nygamla salvor mot feminismen och samtidigt göra det bara han kan: Att både självömka och glorifiera sig själv på in- och utandning:

"Han berättar också att han sökt hjälp för att hantera det faktum att han köpte sex, något som han beskriver som ett självskadebeteende."

"Jag har gjort det här, det finns ingen som tagit så mycket skit för något sådant."

"Att jag snubblar en gång, tar inte bort att jag har skrivit 13 böcker, man tar inte bort att jag boxats om VM-titlar. Det är en del av mig."

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp