Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-21 20:53:45 följande:
    Jag har svårt att tro att folk pistol hotar andra till sex? Existerar det ens på riktigt ihåg sverige? Har du läst eller är du polis och vet med säkerhet? På bild såg tjejen frisk ut och allt, jag hade velat höra en intervju med henne där innan. Då hade man fattat mer att det säkert va självvalt.. Just med henne.. Vet inte. Inte du heller, med säkerhet. Vi känner inte den tjejen någon av oss och har inte pratat med henne ens.
    Ang självrespekt. Om dom tvingat mig till sex med en tjej jag tyckte va snygg hade jag säkert gjort det, men om dom försökte tvinga mig med kille eller nått hade jag mördat dom. Jag är stor med och skulle hinna ta stryptag om nån var själv så.. Ta pistolen. Inte alls omöjligt så i rätt tillfälle.
    Men dom hade fått skuta mig om dom försökte få mig att göra vissa saker ja. Helt klart. Jag hade dött med värdigheten kvar och mina personliga värderingar ja.
    Jag skiter i om du inte tar mig på allvar din lilla gris. Little piggie.
    Det finns kvinnor i Sverige som försökt fly undan slav-prostitutionen och därmed fått familjemedlemmar mördade i sitt hemland.

Följande skriver
    Nigeria
    Nigeria. För de flesta av oss i Sverige känns detta stora land i Västafrika avlägset men sanningen är att de nigerianska kvinnorna dominerar den svenska prostitutionsmarknaden. Varje år luras tusentals nigerianska kvinnor till Europa i tron om att de ska få ett vanligt arbete och därigenom kunna skapa sig ett bättre liv. Framme vid slutdestinationen väntar ett helvete där kvinnorna tvingas sälja sex för bara några hundralappar. Människohandlarna använder näst intill ofattbar psykologisk terror i form av voodooritualer, skuldsättning och våld mot både kvinnorna och deras familjemedlemmar för att cementera fast dem i prostitution vilket gör att de sällan vågar fly. Det är kvinnor som lever under slavliknande förhållanden. En verklighet som är svår att förstå att den pågår mitt bland oss här i Sverige.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-23 12:30:22 följande:
    Det finns kvinnor i Sverige som försökt fly undan slav-prostitutionen och därmed fått familjemedlemmar mördade i sitt hemland.

Följande skriver
    Ser att det inte kom med:

Följande skriver
    Simon Häggström som jobbar med detta inom polisen

Nigeria
    Nigeria. För de flesta av oss i Sverige känns detta stora land i Västafrika avlägset men sanningen är att de nigerianska kvinnorna dominerar den svenska prostitutionsmarknaden. Varje år luras tusentals nigerianska kvinnor till Europa i tron om att de ska få ett vanligt arbete och därigenom kunna skapa sig ett bättre liv. Framme vid slutdestinationen väntar ett helvete där kvinnorna tvingas sälja sex för bara några hundralappar. Människohandlarna använder näst intill ofattbar psykologisk terror i form av voodooritualer, skuldsättning och våld mot både kvinnorna och deras familjemedlemmar för att cementera fast dem i prostitution vilket gör att de sällan vågar fly. Det är kvinnor som lever under slavliknande förhållanden. En verklighet som är svår att förstå att den pågår mitt bland oss här i Sverige.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 00:38:58 följande:
    Oavsett så tvivlar jag starkt på att denna tjej skulle ha detta scenario! Detta hjälper inte Paolo ens! Jag tror inte på att hon inte hade självvalt sex först en intervju med henne personligen! Inte ens chans!
    Hon hade frivilligt sex och inte tvingad såhär. Det är min syn. Och Paolo är oskyldig!
    Resten får ni bevisa med intervju med henne. Annars tror jag inte eller respekterar inte prat och tomma ord. Skitsnack kan va skitsnack.
    https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forundersokning-inleds-mot-tv-profilen-misstanke-om-oaktsam-valdtakt

De män som tvingat henne blev alltså gripna.

Hade du kunnat fly även om du fått en helt annan uppväxt än där tanken om frihet är så stor som i Sverige?
    Hade du kunnat fly även om du visste att de skulle straffa din flykt genom att döda dina släktingar i ditt hemland?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-28 15:45:15 följande:
    Skönt att läsa. Bra jobbat av poliserna då eller alla som tog dom!
    Jag vet inte om jag tänkt så i annat land, men jag tänker så nu här och jämför mig inte med någon annan. Och jag hade flytt oavsett om dom döda släktingar ja! Garanterat. Jag hade dragit. Resten är bortom min kontroll.. Men sen hade jag tagit reda på info om dom och deras släktingar, men inte dödat. Utan jag hade samlat bevis och skickat till dom alla så dom inte ville ha kontakt med personen när dom visste deras hemliga liv. Något sånt hade jag säkert kört på..
    Jag lever för min skull och inte för släktingar skull så jag hade dragit och varnat släktingar och sånt om deras säkerhet. Resten hade vart bortom min kontroll, min frihet skulle vara värt mer.
    Hur gammal är du?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 13:53:32 följande:
    Fast det finns de som jobbat som prostituerade och tyckte det var helt ok, och de tycker att det ska vara lagligt. Långt ifrån alla prostituerade är trafficking offer. Men vi är i alla fall båda överens om att det inte är ok att tvinga någon annan att prostituera sig. Borde porr vara olagligt också tycker du?
    De prostituerade du går till säger säkerligen så till alla torskar "det är helt OK", men tänker något helt annat...
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 15:40:00 följande:
    Har aldrig skrivit att jag går till prostituerade. Men det finns de som prostituerat sig och har trivts med det. Alexander Bard till exempel.
    Är Alexander Bard din enda källa i det här fallet?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 19:28:17 följande:
    Det kan jag göra, inga problem. Men innan jag ger källa på det så anser du alltså att kvinnor tar större skada av att sälja sex än vad män gör? För om man utan undantag tar skada av att sälja sex som båda hävdar så borde det ju inte vara bra för varken män eller kvinnor att sälja sig.
    Män är ofta större rent fysiskt och har lättare att värja sig mot kvinnor än vad kvinnor har att värja sig från män.

Men visst finns det män som mår dåligt av att sälja sex.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-06-30 19:28:17 följande:
    Det kan jag göra, inga problem. Men innan jag ger källa på det så anser du alltså att kvinnor tar större skada av att sälja sex än vad män gör? För om man utan undantag tar skada av att sälja sex som båda hävdar så borde det ju inte vara bra för varken män eller kvinnor att sälja sig.

Män är ofta större rent fysiskt och har lättare att värja sig mot kvinnor än vad kvinnor har att värja sig från män.

Men visst finns det män som mår dåligt av att sälja sex.

Du får hemskt gärna ge lite statistik på de kvinnor och män som verkligen gillar att sälja sex och inte gör det pga självskadebeteende, att de blev utsatta för övergrepp under uppväxten, droger, tvång... osv, dvs statistik över den lyckliga horan som du verkar tycka är såååå vanlig.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 11:22:19 följande:
    Jag är övertygad om att det finns horor som är nöjda med sina liv. Det finns nymfomaner som studerar eller jobbar och säljer endast sex som en sidoinkomst. 
    Tror du att det normala är den lyckliga horan? Hur många procent av de som prostituerar sig tror du är en lycklig hora?

Tror du att torskar känner igen en lycklig hora eller en som prostituerar sig av annan anledning?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 15:33:17 följande:
    Jo men det är ju så att om man ska prata om marknadsvärde när det gäller sex. Så är det.så att tjejer är mer eftertraktade när det gäller sex. Varför tror du till exempel att arabiska män är beredda att betala 40 kameler för att en man ska gifta sig med deras dotter?
    Vill du tillbaka till ett sådant samhälle? För sådär var det ju i Sverige förut också.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 16:02:46 följande:
    Din tanke är god i grunden. Men tror att många tjejer ser det som lättförtjänta pengar att att suga av en kille i 10-15 minuter för 500 kr. Mot att städa för 125 kr i timmen.
    Om det vore så skulle väl var och varannan kvinna prostituera sig.

Jag är kvinna och jag skulle aldrig prostituera mig frivilligt.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 19:36:27 följande:
    Nej det vill jag inte. Även om jag finner traditionella kvinnor mer attraktiva. Det jag tycker är synd däremot är att många kvinnor fortfarande ratar män som är under dem själva i status. Men det gynnar väl dem själva, och det är väl så att alla i slutändan gör det som gynnar dem själva i första hand. 
    Vad menar du med traditionella kvinnor?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 19:37:58 följande:
    Nej men det finns ju även andra värden än pengar att ta hänsyn till.
    Vilka andra värden syftar du på här?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-01 23:24:59 följande:
    Problemet är att många fler män blir utan och söker sig till prostituerade istället, importerar en thaitjej som vill ha ett bättre liv. Eller blir incels och tar ut sin ilska på samhället, polariseringen mellan könen ökar. Men missförstå mig rätt, jag tycker varje individ ska ha ett fritt val. Jag säger nu bara vad konsekvenserna blir, och för att täcka upp för de konsekvenserna så skulle legalisering av prosititution vara en bra lösning.  

" target="_blank">

Vi har numera ett fritt samhälle där även kvinnor får välja partner och inte måste bli bortgifta.
    Konsekvensen har blivit att inte alla män får en kvinna.

(Helt ärligt, så får inte alla kvinnor en man heller)
    Dessa män börjar bete sig som arslen för att de inte kan få en kvinna på fria grunder.

Din lösning på det problemet är att staten ska tillåta bordeller där dessa arslen till män ska kunna köpa sig kvinnor som inte vill vara med dessa arslen?

• Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-02 12:47:14 följande:
    Vi köper och säljer hela tiden för att få det vi vill. Jo om till och med kvinnliga dejtingcoacher klagar på att kvinnor har för höga krav så är det något som är konstigt. Åker en incel till Thailand kan han få en fru på en vecka pga att han har ett högt värde i hennes ögon. Men här ska uncels hålla på med oändlig självförbättring för att ha en minsta chans.
    I Thailand råder en väldigt dålig kvinnosyn. De är dessutom väldigt fattiga. Kvinnorna drömmer om ett bättre liv och att få vara friare. De är berädda att tom gifta sig med en mindre trevig man för att komma till ett mer fritt land och förhoppningsvis få ett bättre liv.

Jag hoppas hela världen kommer gå mot att kvinnor har ett högre värde, inte tvärtom.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Slemveck) skrev 2020-07-02 13:08:14 följande:
    Är det inte samma sak med dessa gambiakärringar som köper sex av fattiga gambianer eller sk batikhäxor som utnyttjar afghaner i beroendeställning?
    Ja, det är såklart lika illa. Vem säger att det är rätt?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-04 18:18:29 följande:
    Kvinnor som lever kvar mer i de traditionella könsrollerna.
    Vad i de traditionella könsrollerna är det som du gillar och vill ha kvar?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Nothing is true everyting is permitted) skrev 2020-07-04 18:20:05 följande:
    Tror inte att du har provat på att leva som en man.
    Nej, jag är kvinna och vill inte byta kön.
    Men jag blev väldigt deprimerad när jag fick reda på att barnet i min mage var en flicka, då jag önskade mitt barn ett så enkelt och bra liv som möjligt.
    Jag tror faktiskt att det på oerhört många områden är enklare att vara man än kvinna i vårt samhälle. Ännu enklare i många andra samhällen, men vi har ju ännu inte nått hela vägen och kvinnor har ofta inte alls samma möjligheter som män i vårt samhället.

Du får utveckla lite och gärna svara på frågorna.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp