Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Han kan inte bli åtalad för något  trafficking brott när det gäller detta sex-köp. Däremot Oaktsam våldtäkt, vilket i så fall skulle vara med råge det värsta han åtalats för vad jag kan hitta.

Vilka har fått men för livet av hans misshandel?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Har du någon källa på allt du skriver?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 23:06:57 följande:
    Kan man få Paolo fälld för trafficking så gör jag en pudel. Då är hans brott värre än en misshandel. Men kom ihåg att det finns folk som fått men för livet när de blivit nedsparkade av honom.

Vad är det för pudel du ska göra?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 20:19:44 följande:
    Då  erkänner jag att detta nya brott han begått är värre än de brott han begått tidigare.
    Enligt straffskalan är det redan värre, eller är det just din åsikt som ska vara betydelsefull här, mer betydleseful än straffskalan?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 20:33:13 följande:
    Till att börja med måste han väl ha begått brottet ifråga om straffskalan ens ska vara relevant? Eller hur tänker du?
    Hur tänker du?

Tidigare är han dömd för våldsamt motstånd och fick dagsböter:
    "Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor."
    Källa: www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/paolo-...

För våldsamt motstånd kan böter eller upp till 6 månaders fängelse dömas ut, se 17:4 brottsbalken

Nu är han redan dömd till dagsböter på 25.000 kronor för sexköpsbrott.

Sexköpsbrott

"1999 blev det förbjudet att köpa sexuella tjänster. Förbudet innebär att det är olagligt att mot ersättning skaffa sig en tillfällig sexuell förbindelse. Straffet är böter eller fängelse i högst ett år." 
    Källa: https://polisen.se/lagar-och-regler/lagar-och-fakta-om-brott/sexualbrott/

Brottet han begått nu kan han även bli åtalad och dömd för oaktsam våldtäkt, då hamnar vi på högst 4 års fängelse i straffskalan.

Oaktsam våldtäkt
    "oaktsam våldtäkt medför fängelse i lägst fjorton dagar och högst fyra år"
    Källa: www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-.../

Men som du ser så är det brott han begått nu och blivit dömd för redan värre än det han dömdes för 2015, enligt straffskalan alltså.

Här tänker du? Är det dags för dig att göra en pudel?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 22:21:00 följande:
    Vad yrar du om. Det brott han dömdes för 2015 gav ju samma straff som sexköpsbrottet. Precis som jag skrivit tidigare så är sexköpsbrottet inte värre än de brott han tidigare dömts för, i rättslig mening.

Skulle nya fakta komma fram så måste jag göra en pudel, men detta är vad vi har att gå på idag,

Frågan är om det är dags att du gör en pudel, exakt vad anklagar du mig för?
    Enligt straffskalan hade han kunnat få 1 års fängelse som mest för sexköpet som han dömdes till dagsböter på 25.000 kronor.

2015 kunde han max ha fått 6 månaders fängelse för det brottet han då fick dagsböter på 24.500 kronor.

Så redan där är det skillnad i straffskalan.

Hur det kommer gå med oaktsam våldtäkt (kan ge 4 års fängelse) får vi se. Men de tog ju fast de två männen från Rumänien som tvingade kvinnorna till att sälja sex. Det gör ju saken lite bättre.

Jag tycker det är oerhört trist med män som antyder att sexualbrott är bagateller jämför med andra brott..
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-30 13:54:07 följande:
    Håller med. Han är en skitstövel och jag ser ned på honom.

Det är intressant som du skriver att Paolo kunde sälja pasta trots att han var en välkänd våldsverkare. Förmodligen bad-boy-utstrålningen i kombo med att det är kvinnorna som sköter mycket av matinköpen. Funkade utmärkt. Men när han åkte dit för sexköp blev han plötsligt kvinnornas fiende nr1 och absolut ingen vill veta av hans pasta längre. Det är intressant hur det fungerar.
    Ska vi generalisera så tror jag det är fler män än kvinnor som köpt hans produkter.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:17:25 följande:
    Tjejen han köpte sex med är ett traffickingoffer, det spelar ingen roll vad som står på en fejkad hemsida, det som inte lär stå är "Hej jag har sex mot min vilja". Dessutom lär du inte kunna länka till en sådan hemsida heller eftersom det hittills inte gåtts ut med i media vem offret var, och lär aldrig komma ut heller.

PR har blivit anmäld för oaktsam våldtäkt, just för att hon är ett traffickingoffer.
    Nja, jag tror han blev anmäld för oaktsam våldtäkt just för hans uttalande om att hon troligen inte ville. Dvs för att det ska bli oaktsam våldtäkt krävs att mannen som köper sex vet eller starkt kan misstänka att kvinnan inte vill. Jag tror inte det räcker med att kvinnan är ett trafficking-offer. Mannen kan hävda att han inte hade en aaaaaaning....
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-02 19:17:55 följande:
    Jag kan tänka mig att de flesta män inte vet om horan de går till är traffickingoffer eller inte men jag hittade iaf en bra förklaring till vad "oaktsam" kan innebära: www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/vad-ar-en-o...

Här är ett exempel till, som är ganska likt P.R. s fall:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mjw71/hovratten-faststaller-valdtakt-vid-sexkop

"En av dessa män var 69-åringen, som köpte sex av henne vid två tillfällen. Efter den andra gången recenserade han kvinnan på en eskortsida, där det framgick att han misstänkte att hon var utsatt för människohandel."

• Anonym (Moa)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-19 23:44:24 följande:
    Nej nej!
    Det var inte våldtäkt! Våld täkt. Man täcker en kvinna med våld och tvingar henne till sex låter ordet som?
    Oaktsam = visste inte. Logik..
    Hon kanske ligger där kåt och säger "kom och knulla mig NU. Vill ha hela dig."
    Nån tar henne, och dom får orgasm! skönt! Går iväg med leende.
    Sen får han reda på att hon har en skum situation och en boss säger vi. Hur fan är det "våldtäkt"? Helvete heller. Våldtäkt är grovt. Inte ovetande. Döp om till... Hmm. "Samvilligt sex, ena ovetandes om andras situation"
    Eller! Oaktsam Samvilligt sex! Det går jag med på!
    Vem är du att bestämma vad som är våldtäkt och inte?

Jag förstår inte hur så många män kan försvara Paolos handlingar.
    Hur gammal är du?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp