Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 08:51:01 följande:
Men jösses. Du skriver ju själv att våldsamma personer (utåt) inte slår sin kvinna. Att könsroller hindrar detta. Ett tips är att googla lite på den där "the mauler". Sen har nu nu Paolo som är misstänkt för oaktsam våldtäkt. Sen kan du kolla vad det står om Örjan Ramberg på wikipedia.
Bara att du väljer att fokusera på något så dumt som att vålddsamma personer skulle vara underrepresenterade som kvinnomisshandlare - visar ju att du inte har nåt emot att skydda bad boys. Samtidigt går du igång som satan på att vanliga stillsamma män skulle misshandla sin livskamrat. Klart att det existerar. Klart att om man jobbar med kvinnomisshandel så kommer man stöta på många sådana fall. De flesta vill ju ge sken av att vara vanliga och stillsamma, även de som slåss och misshandlar andra män försöker ju ge ettstillsamt intryck till vardags.
Nej jag skrev att det direkta sambandet du drar inte går att dra på det viset du gör. Och nej det är inte min erfarenhet att män som slår eller slåss med andra män inte gillar att visa sin dominans mot andra män i andra sammanhang också, men det är visst din att de gillar att visa sig stillsamma.
Du har en rätt ful debatteknik som direkt påstår felaktigheter om vad jag skrivit när jag kommenterade på vad Du påstått om vilja som självklart slår hemma också. Kom tillbaka när du kan föra en ärlig debatt om det som står och när du är påläst om vilka drivkrafter som finns bakom att slå kvinnor och barn i hemmet.
Jag har full koll på kända slagskämpar som slår hemma men vänder mig emot att du försöker klistra på mig att de inte skulle göra det. Det jag skrev var att det finns en blandning av män som slår hemma och att det inte finns absoluta samband mellan nävar på stan och nävar hemma, möjligen pga könsroller om våld, möjligen pga av att drivkrafterna att slåss på stan skiljer sig från de att slå sin partner. Mammor som slår sina barn, och i förekommande fall sin partner, är knappast mer kända för att slåss och bråka på stan och på jobbet än andra. Det är ofta andra krafter i görningen när man slår sin familj än ett för allmänheten känt våldskapital.
Förklara du var jag har något till övers för kända våldsverkare, som jag fullkomligt avskyr, och ännu mer när de står på någon jävla plattform tilldelad av media och allmänheten som "vänder blad" eller minimerar våldets skadeverkningar.