Inlägg från: Anonym (Moa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Moa)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-17 11:29:29 följande:
    Att vissa gör det?
    OK?

Och vissa gillar inte bad boys?

Intressant?
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 15:57:47 följande:
    Kan du då förklara varför män med våldstendenser belönas med en massa tv-tid?
    Menar du att det beror på feminismen?
  • Anonym (Moa)
    Postman skrev 2020-05-17 16:24:25 följande:
    Jag kommenterade en tidigare tråd, därav mitt inlägg. Hur PR samliv ser ut vet inte jag, troligen fick han inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att köpa.
    Hon kanske inte ville ge honom den typ av sex han ville ha?

Han kanske har väldigt speciella önskemål, eller så gillar han bara "ägandet" och att hon är en utsatt tjej som inte kan göra ett skit, bara ta emot allt hon inte villa ha.
  • Anonym (Moa)

Endast 3 case studies, så går ju inte att dra några slutsatser, men ändå intressant:
    https://www.svtplay.se/video/26615222/louis-theroux-storbritanniens-sexhandel?start=auto

Louis Theroux: Storbritanniens sexhandel
    Brittisk dokumentär från 2020

Den prisvinnande dokumentärfilmaren Louis Theroux är på hemmaplan i Storbritannien där han tittar närmare på den allt mer utbredda sexhandeln. Med hjälp av internettjänster har antalet kvinnor som erbjuder lagliga sexuella tjänster i utbyte mot pengar ökat betydligt. Louis besöker några av dessa kvinnor och tittar på hur de använder tekniken för att dela bilder, boka möten och hålla kontakt med sina klienter. Vissa anser att prostitutionen är exploaterande och skadande. Andra tycker att det är ett legitimt yrke som till och med kan stärka en som person. Louis ställer sig frågan: kan prostitution vara ett hälsosamt sätt att tjäna pengar?

• Anonym (Moa)
    Xenia skrev 2020-05-18 00:28:23 följande:
    Jag kände inte ens till hans produkter. Håller med vad du skriver, men förstår inte detta "fattig kvinna skomärke"?
    Jag visste faktiskt heller inte att han hade några produkter.

När det gäller mat, trodde jag han bara lagade mat i TV och jag har faktiskt inte riktigt förstått varför han får göra det heller, för han är ju ingen kock.

Det enda jag tycker han gjort som faktiskt varit intressant är när han kollade sina värden och sedan åt skräpmat och inte tränade under en vis tid och sedan kollade sina värden igen... Men det var ju lite av en rip-off på ett bättre program som en kille i USA hade gjort.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 20:22:07 följande:
    Vet inte. Har aldrig sett nån feminist kritisera att våldsamme Paolo får så mycket utrymme i media. Men jag förstår att feministerna inte har tid att kritisera allt som är fel.

Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.
    Oaktsam våldtäkt kan ge upp till 4 år i fängelse.
  • Anonym (Moa)
    Vet inte. Har aldrig sett nån feminist kritisera att våldsamme Paolo får så mycket utrymme i media. Men jag förstår att feministerna inte har tid att kritisera allt som är fel.

Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.

Det är ju välkänt att Paolo Roberto inte gillar feminism. Tror du då att feministerna är så oerhört förtjusta i honom? Han visar ju upp en matcho-man á la 50-talet. Tror du verkligen det är var feminister gillar?

En snabb googling, gav följande:

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2008/10/17/jag-ar-militant-motstandare-till-feminism/

Har du själv goolgat över huvud taget i detta ämne, eller ser du alla trådar som möjligheter att hacka på feminism? Feminismen är ondskan till allt för dig, tom varför Paolo Roberto slåss?

• Anonym (Moa)

Oaktsam våldtäkt, som jag hoppas Paolo Roberto blir åtalad för, kan alltså ger upp till 4 års fängelse.

"oaktsam våldtäkt medför fängelse i lägst fjorton dagar och högst fyra år"
    http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-nya-sexualbrottslagstiftningen/

Misshandel av normalgraden, kan ge upp till 2 års fängelse.
    "Straffet för misshandel av normalgraden är fängelse i minst fjorton dagar och högst två år "
    https://lawline.se/answers/hur-hart-straffas-en-misshandel-som-ar-pa-gransen-mellan-normalgraden-och-grov

Oaktsam våldtäkt är alltså allvarligare än misshandel av normal-graden, enligt straffskalan, dubbelt så mycket värre..., men du kanske tycker oaktsam våldtäkt är lite av en bagatell?

• Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-18 06:30:38 följande:
    Oaktsam våldtäkt, som jag hoppas Paolo Roberto blir åtalad för, kan alltså ger upp till 4 års fängelse.

www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-.../

Misshandel av normalgraden, kan ge upp till 2 års fängelse.
    "Straffet för misshandel av normalgraden är fängelse i minst fjorton dagar och högst två år "
    lawline.se/answers/hur-hart-straffas-en-missh...

Oaktsam våldtäkt är alltså allvarligare än misshandel av normal-graden, enligt straffskalan, dubbelt så mycket värre..., men du kanske tycker oaktsam våldtäkt är lite av en bagatell?

Googlade nu och vad jag kan hitta är det värsta han blivit åtalad för förut är våld mot tjänsteman, vilket han friades från.

"För brottet våld mot tjänsteman är straffet böter eller fängelse i högst två år"
    https://www.lawline.se/answers/tankbart-straff-vid-vald-mot-tjansteman

Tidigare är han dömd för våldsamt motstånd och fick dagsböter:
    "Den förre boxaren Roberto fälls för våldsamt motstånd men frias för våld mot tjänsteman. Han döms till dagsböter på sammanlagt 24.800 kronor."
    https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/paolo-roberto-doms

Oaktsam våldtäkt
    http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/den-nya-sexualbrottslagstiftningen/
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 07:46:57 följande:
    Blir han dömd för oaktsam våldtäkt så håller jag helt med dig. Jag tycker dock att misshandel borde vara tillräckligt för att tv-kanalerna ska tacka nej till hans tjänster, men det har ju inte med rättsystemet att göra.
    När blev han dömd för misshandel?
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp