Inlägg från: Anonym (svenska blodet kan det också vara...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svenska blodet kan det också vara...)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 20:01:54 följande:
    Jag skrev med mitt nya ragg för nån timme sen. Oroa dig inte.
    ;)

Och ja det är jag. Allt utom ordet "torsk" och ditt dömmande lilla synsätt. Skiter i det ida! Torsk = närhets sökande. Torsk = Letar lite närhet och kärlek när feministerna är torra och stängd? haha.
    Skoja! =) Detta ragg jag har är långt ifrån en feminist btw, hon är vild och underbar.

Kan du visa riktiga undersökningar om det? Länka tack. Om det ökar hade det blivit ett problem.. 
    Jag hade lätt kunnat flytta till tyskland också.. Pga att det är lagligt där och sånt. Men inte blivit av än.. Kanske i framtiden.
    Vet hon om att du behövt köpa sex...För de flesta tjejer är inte ok med det....
    Anonym (Ida) skrev 2020-05-15 20:03:15 följande:
    Lycka till med ragget! Men sluta kapa tråden, för här trashar vi Paolo och ingen annan.
    Hans "ragg" är nog en stackare som han matchat med på tinder eller så... När hon märker hans personlighet så kommer det ju säkert dö ut och då kommer han skylla på att hon är frigid feminist för han kan inte fatta att det helt enkelt är honom det är fel på att det är han som är så patetisk att det inte finns en kvinna som vill ha honom....Självinsikt saknas hos de flesta patetiska torskar....Som Paolo... 
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 20:09:58 följande:
    Jag är en gåva till er. Om du inte kan se det är det  ditt problem..
    Men ok, vad tråkigt om det är så med trafficking. Hade vart så bra om man kunde lösa det! Men blanda inte in mig som "alla män" tack. Jag är en unik människa och det finns INGEN som mig. Varför nämner du mig ens med dom. Kan du bli mer dum i huvudet undrar jag just nu?

Plus att jag sagt att jag inte skulle ha sex med en tjej som var i trafficking om jag visste det. Redan skrivit det. Jag behöver inte ens förklara något för dig här.

Du är inte en gåva till någon.... tro mig.... Och jo du är som alla andra män som köper sex...Tror du att du är den enda som tror att de var en prostituerads bästa? Det är ju inte direkt så de kan säga till dig att du är urusel... Du är inte annorlunda andra sexköpare på något sätt...Och nej de flesta vill inte skada någon för de vill inte vara en ondskefull människa. Men dessvärre så finns det något lockande i att vara den med makt, den som köpt en annan människa, och tanken på att hon inte kan säga nej lockar många män som sedan försöker ursäkta sig själva med att tjejen gillade det, de var så fantastiska själva så hon hade tur att få ha sex med just dem, hon gör det där frivilligt (trotts att de ser klara tecken på att det handlar om trafficking....), och så vidare... För hur skulle du kunna se dig själv i spegeln om du erkände för dig själv att tjejen är där för att hon tvingas, eller för att hon behöver pengarna desperat. Hon ler för att du har betalat och inte slagit henne vilket flera kunder kanske både inte betalar och slår henne...

Du är naiv och försöker bortförklara dig... Men du är en torsk, du är som ALLA andra sexköpare utan undantag.... Du är inte bättre. Och att du skyller på att du inte får sex från "feminister" visar bara på att du har noll respekt för kvinnor och det är därför du inte får sex...DU behöver jobba med dig själv... 

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 20:56:23 följande:
    eeeh joooo, såklart dom ska kunna neka kunder. Dom ska bestämma allt på deras villkor. Så vill jag att prostitution ska vara iallafall.

Så prostituerade skall kunna neka till att ha sex med dig men inte vi vanliga kvinnor?? Intressant dubbelstandard... 

De prostituerade är inte med dig för att de gillar dig, de tycker inte du är en gentleman... De har inga känslor för dig och ler de är det för att du hoppas på att du skall ge dem dricks eller för att du inte skall klaga för personerna i entren på bordellen för då kan de straffas... De väljer inte dig, De gillar dig inte ens... Om något så ser de ner på dig. Men de måste spela med... 

Det är chockerande att du inte förstår det utan att du verkligen tror att de vill ligga med dig. Och att du till och med tror att de tycker du är fantastiskt och en gentleman är skrattretande....

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 00:08:06 följande:

Två happy endings på thai massage. Det borde också vara lagligt kan jag tycka. Va skönt avslut så på massage. Men döm på ni. ;)

Så du har inte köpt sex en gång utan flera gånger... Du är torsk på alla sätt med andra ord! 
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 23:22:00 följande:
    Och det där sista:
    "Och att du till och med tror att de tycker du är fantastiskt och en gentleman är skrattretande...."

För dig kanske. Men om en kommer in och behandlar nån med mycket respekt och några klickar, så vet du inte hur hon tänkte. Alla kanske inte är robotar så.. Dom behöver inte visa uppskattning på så vis det gjordes efter den gången, men vart ändå så. Du vet inte hur jag fick tack heller, men det är privat.
    Skrattretande hur du kan dömma människor du inte känner online. =)
    hahahahahahahahahaha tro mig nej du var en kund i raden för henne, inget annat. Du är naiv och godtrogen om du tror något annat... 
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 12:56:38 följande:
    Vad hemskt. Beklagar.

Men dom som tvingar tjejer ska låsas in i fängelse eller dödas kan jag tycka. Det finns män inom motorcykel gäng som skulle hjälpt dig med dom som hota dig och din familj. Det finns bra män, även om dom är kriminella med som hade tagit hand om dom elaka kriminella. Om du har bilder på dom eller något bevis får du gärna dela med dig publikt på internet.. Om dom männen som tog pengar och tvingade dig.. Vad sorgligt.
    du är en av männen... du bara inte vill förstå det..... 
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 12:43:28 följande:
    Ok. ;) Kalla det naiv om du vill, jag håller inte med. Jag är bara jag, och jag är ÄRLIG. Ärlighet varar längst för mig. Bättre att vara öppen och ärlig istället för dold, sneaky och falsk. Jag är inte den som kall pratar. Jag är ärlig och rak. Så var det iallafall. Dom vart väldigt besvikna den gången och jag ångrar mig som fan. Skulle tagit dom båda rakt av! Där och då. Går inte att uppfinna en tidsmaskin just nu dock.

Du ljuger för dig själv.... troligen för att orka med dig själv...En torks är ett äckel som utnyttjar kvinnor och inte respekterar kvinnor och därför tror att det är ok att betala för sex... Du är en torsk... Men du tror att de vill ha dig... nej de vill ha dina pengar... De är äcklade av dig i slutändan... Du är bara en kund, ingen de bryr sig om... Du är ensam.. fruktansvärt ensam... förstår att du längtar efter närhet och ömhet... men det är inte vad du får av dem, du får möjligen medlidande när de tycker att du är så patetisk att de tycker synd om dig, men det troligare är att de bara äcklas av dig. 

Att du ens tror något annat är fascinerande och visar hur mycket vi är beredda att ljuga för oss själva för att inte äcklas av vårt eget beteende... Du skulle inte klara av att se dig i spegeln ifall du verkligen erkände hur det var, att dessa inte bryr sig om dig, att du som mest är pengar i deras ögon, och då har du tur, men det troligaste är att de ser ner på dig, äcklas av dig. Men de ler mot dig för att du skall vara nöjd och betala, och komma tillbaka, inte för att de tycker om dig utan för att du är en inkomstkälla.... 

Och det samma gäller för de tjejer som jobbar på thai massagen... 

Hade faktiskt en bekant som jobbade på thai massage... Hennes chef tvingade henne att fråga lite diskret om happy ending... hon ville inte men blev hotad att skickas tillbaka till Thailand, skulle hon skickas tillbaka så var det ett hemskt liv som väntade, även om hon äcklades av att göra det så var hon mer rädd för vad som skulle hända om hon skickades tillbaka. Hon var tacksam att de flesta inte ville ha det... Så fort hon förstod att det var olagligt här i Sverige så såg hon till att komma där ifrån. Hon lyckades träffa en kille, och tillsammans såg de till så hon kom loss och de är idag glada och har två barn.... Men tro mig hon gillade INTE de kunder som ville ha happy ending. Hon var tvungen att göra det, och var tvungen att verka som hon ville. Men det var verkligen inget hon ville göra...

När jag var yngre hade jag även en vän som kom från Rumänien... Precis som (Darya) här ovanför var hon offer för trafficking... Hon kidnappades utanför skolan som 14 åring för att hennes pappa var skyldig fel folk pengar.... Vi lärde känna varandra när vi båda bodde i ett annat europeiskt land. Hon hade varit i Sverige, och hon berättade att det var hemskt. Hon transporterades runt i Europa, hade ingen chans att komma undan. Om någon av torskarna klagade på henne, dvs om hon inte var tillräckligt glad och spelade villig om de inte specifikt bad om våldtäktsscen... då fick hon visa hur lite hon ville... Men om hon gjorde det med någon som dig, som ville tro att hon ville, ja då blev hon misshandlad...Hon hade "vänner" andra flickor som bara försvann... Det är en överlevnads taktik att låtsas att hon vill ha sex. Det är antingen det eller dö...Och ja hon hade en period när hon tvingades vara även på en "laglig" bordell i Tyskland...När hon kom till det landet där jag lärde känna henne lyckades hon träffa en vän till mig, en kille som hjälpte henne få kontakt med en av de organisationerna som hjälper prostituerade att komma loss. 

Vad får dig att tro att kvinnor faktiskt vill runka av dig, vad tror du de får för njutning av att runka dig? Tror du verkligen de uppskattar att hålla din dick i handen så mycket?? De gör det för pengar.. Och de ser ner på dig... Sluta ljuga för dig själv... Du behöver se dig själv i spegeln för det du är.... En torsk... ett äckel... Du kan bli bättre, du kan sluta vara sån... bara du slutar ljuga för dig själv. 

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 13:56:04 följande:
    Jag bryr mig inte vad du tycker! Posta publikt på forumet då? Så männen åker fast. Det känns som att ni får visa mig mera respekt här! Du t.ex verkar dum i huvudet. Istället för att fokusera på lösningar här så går alla till person angrepp hela tiden. Vad fan är det för fel på er? Du har väl 28 skruvar lösa som skriver om kvinnor som "kroppar man runkar i", och dina fantasier..

toapapper och annat. Idioter här! Vissa av er iallafall.

Kan ingen ta det positiva man skriver och utveckla på det istället för att hoppa på varandra hela tiden? Helvete. Lös problem och bidra istället. Nu pallar jag inte skriva mer på ett tag. Lär finnas troll här med. Kan inte lita på allt som skrivs heller just nu.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RRVA0r/mannen-som-koper-sex-de-tycker-alltid-synd-om-sig-sjalva

Du är som ALLA andra äckliga torskar.... tro inget annat... 

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 16:38:02 följande:
    Jag är allmänt trött på kalla Sverige ändå så. Danmark hade inte varit fel att bo i!

Det är detta jag ifrågasätter. Varför ska man anpassa sig över en lag när man själv är värd t.ex extra tjänster vissa thai massage ställen erbjuder? Nej, lagen får anpassa sig efter mig där istället. Det är jag värd! Men om det nu lyckas hindra trafficking på riktigt.. Genom att det är olagligt för killar, då får lagen stå kvar gärna, men jag tänker bryta mot den när jag känner för det sålänge ingen tjej blir utnyttjad eller kommer till skada dvs.

Exempel thai ställe och där dom erbjuder för att dom blir attraherade av en. Dom ställena lyser upp kalla distanta och feministiska Sverige.

Varför är du värd att runkas av om ingen vill göra det gratis? Du är så världsfrånvänd.. de ser att du är en patetisk person som inte kan få ligg... Så de vet om att de kan få pengar av dig. 

Du är inte värd ett skit. Det finns en anledning till varför du inte får kvinnor utan att betala. Det är inte för att vi är feminister och hemska utan för att du har kass kvinnosyn och antagligen är en incel fullt ut med allt vad det betyder.... 

Enda skillnaden mellan dig och någon som PR är att han antagligen inte behöver ljuga för sig själv om att flickorna bryr sig om honom och tycker han är "den bäste någonsin" då han nog helt enkelt inte bryr sig om den lilla detaljen. Du däremot måste övertyga dig själv om det för att inte spy när du ser dig själv i spegeln för då skulle du behöva erkänna för dig själv att du är precis lika illa som honom, du är bara i större behov av att ljuga för dig själv... 

Postman skrev 2020-05-17 16:33:22 följande:
    Förbjud att sälja sex också. Så länge det finns tillgång kommer det finnas köpare, jag tror inte att straffen avskräcker.

Man har konstaterat att det är kontraproduktivt att kriminalisera de som säljer för det gör bara att det blir svårare för kvinnor att komma ut det hela och söka hjälp. De får hör att att är kriminella av dem som tvingar dem att sälja och de vågar därför inte be om hjälp när det behövs. Dessutom ökade sjukdomar eftersom det var svårare för en kvinna som sålde sex att våga söka hjälp av vården.

Nej att kriminalisera kvinnorna är bevisat dålig ide. Däremot kunde man höja straffskalan för de som köper. Som det är nu är det ju böter... Kunde tycka att om det är bevisligen traffickingoffer som man köpt av, oavsett om man erkänner att man visste eller inte så borde de gå som grov våldtäkt på default. Och är kvinnan frivillig så kan man kanske lägga det på en annan lite lägre nivå. Men då skall det vara bevisbart. Finns det misstanke om trafficking eller tvång så skall det gå som grov våldtäkt 

Postman skrev 2020-05-17 16:24:25 följande:
    Jag kommenterade en tidigare tråd, därav mitt inlägg. Hur PR samliv ser ut vet inte jag, troligen fick han inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att köpa.

Han var inte "tvungen" att köpa... han valde att köpa...

Undersökningar har visat att det inte är så ofta som vissa vill påskina som det handlar om att man inte får det man önskar av en partner osv utan att det väldigt ofta handlar om att man tänder just på det där med att ha betalat och "äger" en kvinna för en stund. Vissa tänder på att de vet om att hon inte är helt och hållet villig... De kan få hur perverst sex som helst med sin partner men det är inte spännande då det är tillåtet, det där förbjudna lockar... 

Men som sagt ingen är tvungen att följa sina impulser... Jag tex har impulsen att ta ett basbollträ och banka skiten ur folk som är otrogna osv... men jag har impulskontrollen att avstå från det! Så svårt är det inte... 

Tecum skrev 2020-05-17 18:32:35 följande:
    Om det går att bevisa att kvinnan tvingats sälja sex kan hon inte straffas även om sexsäljande vore straffbart. Det borde inte vara några problem med traffickingoffer. Däremot om hon "bara" är missbrukare riskerar hon att straffas, missbruk är självvalt.

Men vi ser ju på resultatet att det inte hjälper att kriminalisera köparna, prostitutionen fortsätter att frodas. Om det ska hända något drastiskt måste nog tyvärr även säljarna kriminaliseras.

Jag svarade någon annan tidigare om att man har försökt med att kriminalisera kvinnorna tidigare med katastrofala resultat, det ledde till ännu värre situation för alla kvinnor, inte bara de frivilliga utan det blev värre för de som tvingades in i det hela. De fick svårare att få hjälp. Dessutom missbruk är en sjukdom, att säga att det är självvalt är därför inte korrekt. Och en kvinna som eventuellt tvingas prostituera sig för att hennes pusher tvingar henne är inte ett offer för trafficking men hon väljer heller inte helt och hållet själv att göra det...

Nej att kriminalisera kvinnorna är fel väg att gå... 

Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:29:50 följande:
    Ja Persbrandt är ett annat fantastiskt exempel. En tanig datanörd som jag känner blev f.ö oprovocerat nerslagen av Persbrandt en gång för längesen.

Återigen, kvinnorna gillar våldsam machoman. Men skulle Persbrandt åka dit för sexköp, då vaknor nog mediakvinnorna.

"Kvinnorna" som en homogen grupp som alla tycker samma sak.... Med samma logik skulle du med andra ord tycka att det är rätt att säga "alla män....."? Jag har tack inte sett något som tyder på att alla män är lika och tycker lika, vilket ju är tur för annars skulle de ju alla vara våldtäktsmän som köpte traffickingoffer....Att klumpa ihop "alla kvinnor" är precis lika illa som att klumpa ihop "alla män"...  

Rent generellt sätt vet jag få personer som faktiskt gillar de där "bad guy" snubbarna. Bland mina vänner är det helt andra killar som man lockas av.... Har någon tjejkompis som i ett svag ögonblick sagt att hon tycker Persbrant är snygg, men ingen tycker om hans attityd... 

Många män tror att vi kvinnor vill ha "bad guys" men som sagt allt är väldigt individuellt och precis som inte alla män tycker ointelligenta bimbos är snygg och sexigt så tycker långt ifrån alla kvinnor att en "Bad guy" är sexig.... 

Jag själv tex smälter när jag ser en kille vara känslig, rolig, omtänksam. En kille som tar hand om sin omgivning. Och tex Jack Black (humor är såååå sexigt och dessutom självdistans! Och glimten i ögonen!) kommer högre upp på min lista av snygga och sexiga karlar än många konventionellt snygga killar.... Och Persbrant och PR har aldrig ens varit i närheten av min sån lista... 

Postman skrev 2020-05-18 12:45:55 följande:
    Jag ser vad du skriver men det förändrar inte min åsikt. Jag tycker man ska kriminalisera att sälja sex. Det går nog att skriva lagen så det finns förmildrande omständigheter gör de kvinnor som kommer i kläm.

Jag har inga problem med om de skärper straffen för de som köper.

Det är som sagt bevisat att det inte går, så fort du gör dessa kvinnor till kriminella så hamnar de i en ännu mer utsatt situation än vad de är idag. Det finns massor av forskning på ämnet. Så nej det är aldrig en lösning. 

Det är därför tex som Sverige valde att ändra lagen här... Det var ju förut olagligt även att sälja sex här i Sverige... 1 jan 99 ändrades den lagen här, just för att man kom fram till att det var fel att kriminalisera kvinnorna i denna situation https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp