Nomis108 skrev 2020-05-15 10:19:56 följande:
Fk säger att i och med jag instämmer att han inte varit hos mig som avtalat har dom rätt att dra in avdraget. Här förklarat situationen för fk men Liams mamma påstår att vi inte kommit överens om nånting. Det fula var att hon väntade en månad med att prata med Fk för jag tror hon visste att dom bara räknar 3 månader bakåt. Vi har intyg på allvarligt sjukt barn. FK har fått det i och med jag vabbar. Från och med idag kommer jag kunna ha honom som vanligt men det spelar tydligen ingen roll enligt fk. Spelar inte heller någon roll att jag hade honom 3 månader förra sommaren efter hon hade slagit honom då soc gick in och så att dom inte får träffa varandra på en längre period.
Att FK fått ett intyg ioch med att du vabbar undrar jag vad du menar med. Handläggaren som jobbar med underhållsärendet är rimligtvis inte samma person som hanterar vab och det är inte samma ärende. Om ett intyg gör skillnad i underhållsärendet måste du ju skicka det till handläggaren (eller ärendenumret) som hanterar det.
Vad säger FK finns det ingen möjlighet att göra ett uppehåll i nettoberäkningsavdraget istället för att dra in det?
Om det inte går så går det väl inte, myndigheter har ju sällan möjlighet att vara särskillt flexibla.
Som jag förstår menar du inte att uträkningen som FK gjort skulle vara felaktig (baserad på fel
underlag)? För är det så kan du ju skicka in material för att styrka att underlaget inte är korrekt (och ev överklaga beslutet). Men har FK hanterat ärendet motvit enligt deras riktlinjer är det nog inte så mycket som kan göras.
Det finns ingen möjlighet att barnet bor mest hos er om det finns risk att barnet far illa hos den andre föräldern?